معاون آموزش وزارت بهداشت خبر داد:

پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی در 7 رشته جدید

معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی در هفت رشته جدید و اعلام نتایج نهایی آزمون امسال در تاریخ ششم شهریورماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۲۹۲
پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی در 7 رشته جدید

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی گفت: آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی که امروز صبح آغاز برگزاری آن بود از نظر حجم بزرگترین آزمون وزارت بهداشت است، چون 71 هزار داوطلب در آن شرکت داشته و 62 دفترچه و رشته در آن طراحی شده و حدود 700 عضو هیات علمی سئوالات آن را طراحی کرده اند.

پذیرش دانشجوی ارشد پزشکی امسال 8 درصد رشد دارد

وی افزود: امسال 5200 دانشجو پذیرش می شوند که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد دارد.

دکتر عین اللهی اظهارداشت: کلید اولیه آزمون امسال 19 خردادماه بر روی سایت سنجش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir قرار گرفته و شرکت کنندگان سه روز برای اعتراض به سوالات مهلت خواهند داشت و کلید نهایی نیز در ششم تیرماه منتشر شده و نتایج نهایی در ششم شهریور ماه اعلام می شود.

معاون آموزشی با اعلام اینکه 51 هزار داوطلب آزمون ارشد امسال خانم و مابقی آقا هستند، گفت: در آزمون ارشد امسال در رشته های جدیدی همچون پرستاری نظامی، تکنولوژی گردش خون، تاریخ علوم پزشکی، مشاوره در مامایی، مدیریت و ایمنی سلامت، مهندسی بیمارستان و سلامت و سالمندی برای اولین بار پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی افزود: نکته مهم دیگر این که باید به استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران تبریک گفت زیرا بعد از دو سال وقفه امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها