حسن روحانی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی جزو برنامه های دولت من است و از تصمیمات هفته اول دولت تدبیر و امید است که باید عمل شود .
کد خبر: ۵۶۷۱۴۶
احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی جزو برنامه های دولت من است

حسن روحانی در جمع نمایندگان اقلیت ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بگذاریم یک نفر از جمع ما جدا شود، افزود: آنهایی که مسلمانند عضو امت واحده اسلامی هستند و باید باور کنیم که اعضای یک خانواده بزرگ هستیم.

وی اضافه کرد: بشخصه در هر مقامی باشم ایمان و باور من این است که باید همه افراد ملت ایران از حقوق شهروندی برابر استفاده کنند زیرا بدون درنظرگرفتن این اصل مهم به پیشرفت نمی رسیم و انرژی و توان ما صرف دفع همدیگر می شود.

روحانی گفت: در شرایط حساسی بسر می بریم، دشمن کشور ما را تحریم کرده، مردم ما در فشارند و شکاف در جامعه ما فقط بحث اقلیت قومی، مذهبی، دینی و نژادی نیست بنابراین باید شکاف ها را از بین ببریم زیرا همه گرفتاری ها از افراط گری است و شیعه افراط گر همانقدر دشمن وحدت و منافع ماست که سنی افراط گر است.

وی افزود: اگر باور به اعتدال و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم به اعتقاد من اجرای اصل به اصل قانون اساسی برای ما کفایت می کند و آن قانون شهروندی که وعده تدوین و ارائه آن در لایحه ای به مجلس را داده ام ریشه آن فصل سوم قانون اساسی است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران با اعتقادات، قومیت ها و نژادهای مختلف گلستان متنوعی است که در آن فرهنگ، زبان، گویش ها و لهجه های مختلف از زیبایی های آن است.

روحانی افزود: شرط زیبایی در تنوع این است که زیر چتر وحدت ایران، منافع و مصالح ملی را ببینیم و نمونه آن در دفاع مقدس بود که با تجاوز صدام به کشور همه مردم ایران صف واحد شدند.

وی گفت: نمایندگان ادوار خواهان ارائه فرصت برابر برای اقلیت ها شدند مگر غیر از این است که در دولت، شوراها، مجلس و دانشگاه ها باید فرصت ها برابر باشد.

روحانی افزود: معتقدم در دولت تدبیر و امید بدون تردید حقوق شهروندی و فرصت ها برای همه برابر خواهد بود و افراد شایسته به مقام شایسته دست می یابند.

وی گفت: اگر فرد شایسته ای داریم که می تواند بهترین فرماندار شهر باشد حق نداریم بگوییم از کدام قوم و قبیله و شهر است و با چه زبان و لهجه ای صحبت می کند زیرا آنچه برای ما مهم است شایسته ترین است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هدف ما این است که همه مردم ایران احساس مساوات و برابری کنند و اگر یکی از معاونان رئیس جمهور از اقلیت ها باشد بسیار هم بجاست اما اگر رئیس جمهور سه معاون از اقلیت ها داشته باشد و مردم احساس برابری نکنند این فایده ای ندارد.

وی گفت: اگر رئیس جمهور مجری قانون اساسی است وظیفه اش اجرای قانون اساسی به ویژه اصول باقی مانده آن است و منتی بر سر مردم ندارد، جایی مستقیم این قانون را اجرا می کند، جایی لایحه تهیه می کند و جایی باید سیاست های کلی آن را تنظیم کند.

روحانی افزود: احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی جزو برنامه های دولت من است و از تصمیمات هفته اول دولت تدبیر و امید است که باید عمل شود حتی معتقدم رئیس این سازمان باید معاون اول رئیس جمهور باشد تا با قدرت عقب ماندگی ها را جبران کند و کار را به پیش ببرد.

وی گفت: رئیس جمهور نفر دوم کشور است که باید هماهنگ کننده باشد و در این راه اجماع سازی بسیار مهم است همان طور که برنامه هسته ای را با استفاده از اجماع سازی به پیش بردیم و اگر اجماع نبود نمی توانستیم کاری کنیم که هم پرونده به شورای امنیت نرود و هم پرونده را تکمیل کنیم.

روحانی درباره کم بودن سفرهای استانی اش گفت: فرصت کم است و برنامه های صدا و سیما دست ما را بسته و ما را در تهران نگه داشته است و نمی گذارد به سفر برویم.

در این میان یکی از نمایندگان ادوار مجلس گفت: اگر به سفر بروید بهتر از رفتن به صداوسیماست.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در صورت کافی بودن فرصت به سفر هم خواهیم رفت افزود: همه باید پای صندوق رای برویم و روز 24 خرداد رئیس جمهوری را برگزینیم که نیتجه آن احساس برابری برای همه مردم ایران باشد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان اقلیت ادوار مجلس از استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان و سیستان و بلوچستان به بیان مطالبات اقلیت اهل سنت از رئیس جمهور آینده پرداختند و با بی تدبیری خواندن رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی از روحانی خواستند همه اقوام را در برنامه ها و در چارچوب قانون اساسی ببیند.( واحد مرکزی خبر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها