رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان از دستگیری تعداد 9 نفر که از طریق رمالی و دعانویسی در شهرستان اهواز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۷۴۴
دستگیری 9 رمال و دعا نویس

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ علی حاتمی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان گفت: در پی کسب خبری مبنی براینکه چند نفر با انجام رمالی و فال گیری اقدام به اغفال زنان و دختران کرده و مبالغ هنگفتی را از آنان دریافت می کنند که رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی وتحقیقات گسترده پس از شناسایی تعدادی از این کلاهبرداران، با هماهنگی مقام قضایی در چند عملیات غافلگیرانه تعداد 9 نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس اطلاعات استان خوزستان تصریح کرد: در بازرسی از منزل این متهمان مقداری آلات و ادوات رمالی و دعا نویسی، تعداد زیادی برگ های دعانویسی را که از این طریق افراد ساده لوح و خرافاتی را فریب می دادند کشف و ضبط کردند.

وی افزود: متاسفانه بیشترین مشتریان این کلاهبرداران، زنان و دختران ساده اندیشی بودند که انتظار رفع مشکلاتشان را از این طریق داشتند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود کلاهبرداران از سادگی مردم سوء استفاده نموده و با اظهاراتی مثل خبر از آینده، دعا برای خوشبختی، باز شدن بخت و ... مخاطبان خود را فریب داده و برای دعا نویسی و رمالی مبالغی را از افراد دریافت می کنند که لازم است مردم در این رابطه هوشیارانه تر عمل کرده و با توکل به خدا در مصائب و مشکلات، فریب ادعاهای اینگونه شیادان را نخورند.

سرهنگ حاتمی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
۰
۰
چگونه باید این دعا نویس ها وفال گیر ها را به پلیس تحویل دهیم؟
چه مدرك اولیه لازم است؟

نیازمندی ها