نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی را برای یک سال دیگر به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برگزیدند.
کد خبر: ۵۶۶۶۹۵
علی لاریجانی در ریاست مجلس ابقا شد

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در صحن علنی مجلس در مجموع آقایان لاریجانی و بخشایش نمایندگان قم و اردستان برای کسب ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده بودند.

در نهایت از میان 252 رای مأخوذه آقای لاریجانی 213 رأی و بخشایش 13 رأی کسب کردند.

همچنین 26 رأی نیز از میان آرا سفید بود بنا بر این علی لاریجانی با رأی قاطع نمایندگان برای یک سال دیگر در ریاست مجلس شورای اسلامی ابقا شد.

همچنین دو نفر از نمایندگان تهران و نماینده اصفهان آمادگی خود را برای کسب جایگاه نواب مجلس اعلام کردند.

در صحن مجلس نام باهنر و ابوترابی فرد نمایندگان تهران و سالک نماینده اصفهان برای کرسی نواب مجلس اعلام شد.

ابوترابی و باهنر مجددا نایب رئیس مجلس شدند

نمایندگان مجلس در جلسه در ادامه، ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر را مجددا به عنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب کردند.

محمد حسن ابوترابی‌فرد با رای 196 نماینده و محمدرضا باهنر با رای 167 نفر از نمایندگان از مجموع 257 رای ماخوذه برای سال دوم مجلس نهم نیز نایب رئیس ماندند.

احمد سالک نیز که کاندیدای نایب رئیسی مجلس شده بود، موفق نشد رای لازم را کسب کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب مجددش از سوی نمایندگان به سمت ریاست مجلس طی سخنانی اظهار داشت: از اینکه مجدداً به بنده اعتماد کردید تشکر می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم با حمایت نمایندگان بتوانیم در زمینه حل مشکلات مردم که پیچیدگی‌های خاص خود را پیدا کرده است، اقدامات لازم را انجام دهیم.

لاریجانی ادامه داد: باید وقت مجلس صرف مشکلات مردم و همچنین صیانت از حقوق مردم و حفظ حرمت مجلس که به گفته امام (ره) در رأس امور است شود تا ما هم بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم.

لاریجانی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: از لطف و مواحب شما برای انتخاب مجدد بنده سپاسگزارم.

مجوز احداث واحدهای صنعتی وخرید کالا به وزارت نفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قبل از انتخابات هیأت رئیسه  به وزارت نفت اجازه دادند با رعایت قانون اجرای سیاست های اصل 44 اقدام به احداث واحد های صنعتی و خریدکالا یا خدمت مبادرت کند .

منتخبان مردم دو بند الحاقی لایحه بودجه سال92را تصویب کردند،که براساس آن در بند الحاقی (57) به وزارت نفت اجازه داده شد از طریق شرکت های تابعه ذی ربط برای احداث واحدهای صنعتی وابسته به نفت و گاز مانند پالایشگاه های گاز و نفت و پتروشیمی با بخش غیر دولتی، خصوصی و تعاونی، با رعایت ماده (3) قانون اجرای سیاست های اصل44و سقف مشارکت های تعیین شده نسبت به تضمین تسهیلات بانکی متناسب با قدر و سهم دولت اقدام کند.

در بند الحاقی (59) مقرر شد به منظور کاهش هزینه ها و استفاده از سرمایه بخش غیر دولتی خصوصی و تعاونی در تولید کالا یا خدمت به دولت اجازه داده می شود تا10درصد از اعتبارات ردیف های دستگاه های اجرایی مربوط جدول شماره (7) این قانون کسر و معادل آن از ردیف های مربوط در جدول شماره (9) این قانون با رعایت اصول قانون اساسی به خرید کالا یا خدمت اقدام کند.

آیین نامه این بخش با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت اقتصاد حداکثر تا یک ماه بعد از تصویب این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.

مهلت سه ساله به خسارت دیدگان خشکسالی وسرمازدگی در باز پرداخت وام

 همچنین در جلسه علنی امروزبا تصویب نمایندگان همه بانک های کشور اعم از دولتی، غیردولتی و موسسات مالی و صندوق های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت کرده اند موظفند وام های اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خسارت خشکسالی و سرمازدگی یا آفات و بیماری های همه گیر یا حوادث غیرمترقبه یا آتش سوزی غیرعمدی شده باشند با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان، بانک مربوط در شهرستان، صندوق بیمه کشاورزی شهرستان و فرمانداری شهرستان مشروط به تامین بار مالی اضافی از محل اعتبارات ماده12قانون مدیریت بحران و اعتبارات پیش بینی نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.

در بند الحاقی دیگری مقرر شد مبلغ مندرج در ماده 202 قانون مالیات های مستقیم برای واحدهای تولید کالا یا خدمات تولید شده دارای بهره برداری (اشخاص حقیقی و حقوقی) به پنج میلیارد ریال افزایش یابد.

اختصاص هشت درصد اعتبارات عمرانی استان ها برای بهسازی روستاها

مجلس شورای اسلامی بندی را نیز تصویب کرد که براساس آن شورای برنامه ریزی استان حداقل هشت درصد از اعتبارات عمرانی استان ها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار می دهد تا صرف اجرای طرح های عمرانی و بهسازی روستاهای استان شود.

 در بند الحاقی دیگری مقرر شد در اجرای بند ل ماده 194 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین اعتبارات هزینه ای شرکت شهرک های کشاورزی مبلغ 10 میلیارد ریال از اعتبار جزء ردیف550 هزار کسر و به منظور مطالعه و طراحی شهرک های کشاورزی و مبلغ10میلیارد ریال اعتبار تملک داراییهای سرمایه ای و ده میلیارد ریال تسهیلات و وجوه اداره شده از اعتبار جزء 34 ردیف 550 هزار کسر و  تحت عنوان ردیف مستقل در اختیار شهرک های کشاورزی قرار گیرد.

تخصیص بخشی از هزینه عملیاتی شرکتها و بانکها برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی

درادامه  بررسی لایحه بودجه  نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت ها و بانک ها دولتی اجازه دادند بخشی از هزینه عملیاتی خود را برای تربیت حافظان قرآن کریم اختصاص دهند.

 با تصویب بند الحاقی 66 شرکت ها، مؤسسات و بانک های دولتی مجاز شدند جمعاً تا سقف سه هزار میلیارد ریال هزینه عملیاتی خود را به منظور اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی و صرفاً برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و بر اساس سیاستهای کمیسیون آموزش عالی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هزینه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها