مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای به پاس سال‌های فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۶۶۱۶
بزرگداشت آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای هم اکنون رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدراست و در سال‌های گذشته از اعضای شورای تدوین قانون اساسی و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با بیش از 40 سال تحقیق و پژوهش در حوزه‌های فلسفی و دینی کتاب‌ها و مقالات بسیاری در این باره تالیف کرده است که برخی از آنها شامل: دین و دین باوری، حج از نگاه حقوق بین‌الملل، زندگی، مکتب و شخصیت صدرالمتالهین، سیر حکمت ایران و جهان، علم قاضی، حکمت متعالی ملاصدرا، روح و نفس، ملاصدرا؛ هرمنوتیک و فهم کلام الهی، انسان در گذرگاه هستی، ویژگی‌های جهان بینی اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: معرفی مشاهیر، مفاخر و بزرگان علم و فرهنگ به جوانان کاری لازم و ضروری است.

سیدمحمد حسینی افزود: در عصری که عصر بحران هویت نامیده می‌شود، مفاخر می‌توانند نشان دهنده راه و مسیر صحیح باشند.

وی گفت:‌ مفاخر معرف هویت و همچنین ستارگان فروزنده آسمان فرهنگ یک کشور هستند.

در ادامه این مراسم رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و  اندیشه اسلامی، محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ابراهیم دینانی استاد فلسفه به سخنانی درباره تلاش‌ها و فعالیت آیت الله سیدمحمد خامنه‌ای و همچنین نقش و جایگاه فلسفه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام  والمسلمین میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، نامی وزیر ارتباطات و بختیاری وزیر دادگستری نیز در این مراسم حضور داشتند.

همچنین در این مراسم  کتاب «اندیشه نامه حضرت آیت الله سیدمحمد خامنه ای» رو نمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها