سخنگوی قوه قضاییه:

حکم پرونده کهریزک صادر شد

متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: بی توجهی و کم کاری کادر درمانی بیمارستان لقمان موجب مرگ مرحوم کامرانی شده است.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۴
بیمارستان لقمان مسئول مرگ مرحوم کامرانی است

سعید مرتضوی پس از ارائه لایحه دفاعیه خود به رئیس دادگاه شعبه 76 دادگاه کیفری، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در جلسه یازدهم دادگاه کهریزک ختم جلسات اعلام شد و همچنین مهلت تقدیم لایحه آخرین دفاع دوشنبه 6 خرداد تعیین شد.

متهم ردیف اول دادگاه کهریزک ادامه داد: براساس اعلام دادگاه، امروز ما مراجعه کردیم و در 53 صفحه مستندات لازم خود را در قالب لایحه آخرین دفاع ارائه دادیم.

وی با اشاره به آخرین دفاع و رسیدگی‌های دادگاه تصریح کرد: طی 11 جلسه دادگاه کهریزک رئیس هیئت قضات شهودی را که شکات پرونده معرفی کرده بودند، به دادگاه احضار کرد و از آنجایی که در هیچ مقطعی از این شاهدان توضیح خواسته نشده بود، به دادگاه دعوت نشدند و فقط له شکات پرونده به دادگاه دعوت شدند و صحبت‌های آنها مورد استفاده دادگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در لوایح کتبی نام شهود مورد نظرمان را ارائه کردیم و خیلی از مطالب را به صورت عینی به دادگاه اذعان داشتیم که در جهت کشف واقعیت تاثیرگذار بود،‌ ولی دادگاه علی رغم ضرورت حضور شاهدان از آنها دعوت نکرد و وارد آخرین دفاع شد.

مرتضوی با بیان اینکه از ابتدای روند رسیدگی دادگاه کهریزک به صلاحیت دادگاه ایراد وارد بود، اظهار داشت: دادگاه کهریزک با هیئت قضات 5 نفره اداره می‌شد، در صورتی که اتهامات در صلاحیت هیئت قضات 5 نفره دادگاه کیفری نبود.

متهم ردیف اول پرونده کهریزک اضافه کرد: برخلاف اصل 165 قانون اساسی و ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری، دادگاه باید به صورت علنی برگزار می‌شد تا مطبوعات و رسانه‌ها در جریان جزئیات دادگاه قرار بگیرند و کسی نتواند مسائل مربوط به دادگاه را تحریف کند، ولی متاسفانه دادگاه با وجود این ایراد اساسی به کار خود ادامه داد و حتی برخی اوقات مطالبی خلاف واقع مطرح شد که شکایت آن نیز به دادسرا رسیده است.

مرتضوی ادامه داد: خوشبختانه قبل از آخرین دفاع به شعبه 76 دادگاه کیفری مراجعه کردم و با مطالعه پرونده، تصویری از پرونده بالینی مرحوم کامرانی تهیه کردم که در این پرونده نظر پزشکان فوق تخصص داخلی در آن آمده بود این نظرات حاکی از آن بود که بیمارستان لقمان با تب 42 درجه مرحوم کامرانی را پذیرش کرده و در 32 ساعتی که کامرانی در آنجا بستری بود، هیچ توجهی از لحاظ درمانی به وی انجام نداده‌اند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها