با حضور دکتر احمدی‌نژاد صورت گرفت؛

افتتاح 14130 واحد مسکن مهر و 2 سد در گلستان

14130 واحد مسکن مهر و سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین‌گل استان گلستان با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۶۳۰۰
افتتاح 14130 واحد مسکن مهر و 2 سد در گلستان

به گزارش جام جم آنلاین محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز (دوشنبه) به استان گلستان سفر کرده است با حضور در مجتمع 256 واحدی مسکن مهر ویلایی سرخنکلاته ضمن افتتاح واحدهای این مجتمع و اهداء نمادین کلیدهای دو باب از واحدهای مجتمع به مالکان آنها، چهارده هزار و 130 واحد مسکن مهر را در سرتاسر این استان افتتاح کرد.

افتتاح سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین‌گل استان گلستان

 در جریان سفر به استان گلستان، سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین گل و تونل انتقال آب این سد به سد اصلی را که با هزینه‌ای حدود 55 میلیارد تومان احداث شده است را افتتاح کرد.

رییس‌جمهور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سد با حضور در مرکز کنترل آن با توضیحات کارشناسان و متخصصین در جریان جزییات احداث و مزایای آن قرار گرفت.

تامین آب صنعت شهرستان علی آباد کتول،آبیاری اراضی کشاورزی به مساحت حدود 10هزار هکتار، کنترل سیلاب،ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری در حاشیه سد و ایجاد اشتغال از جمله اهداف و مزایای سد کبود وال است.

سد کبودوال دارای مخزنی به حجم مفید 17 میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب می باشد و در یک و نیم کیلومتری جنوب شهر علی آباد کتول واقع می باشد.

افتتاح خط آهن گرگان- اینچه برون با رمز یا مهدی

احمدی‌نژاد در ادامه حضور در استان گلستان، پس از افتتاح 14 هزار و 130 واحد مسکن مهر در این استان و افتتاح سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی و تونل انتقال آب زرین‌گل ، خط آهن گرگان- اینچه برون به طول 80 کیلومتر که با هزینه‌ای در حدود 130 میلیارد تومان اجرا شده است را با رمز «یا مهدی» افتتاح کرد.

برای احداث این خط آهن، 13 پل بزرگ احداث شده و در طول مسیر با توجه به باتلاقی بودن بخش‌هایی از بستر اجرای این خط آهن، عملیات گسترده و سنگین زیرسازی صورت گرفته است.

با افتتاح این خط آهن که قابلیت تردد قطارهای مسافربری با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و تردد قطارهای باری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت را دارا می‌باشد، امکان انتقال سالیانه 10 میلیون تن بار و بیش از 400 هزار مسافر از این پروژه مقدور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها