وزیر ارشاد تاکید کرد:

معرفی شخصیت و آثار صائب تبریزی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشعار صائب تبریزی را گنجینه ای از اخلاق و معنویت برشمرد و او را از سرآمدان و موفق ترین شاعر سبک هندی عنوان و تاکید کرد: شخصیت، آثار و جایگاه این شاعر بزرگ با استفاده از ابزارهای گوناگون فرهنگی و هنری و برگزاری کنگره ملی صائب تبریزی به همگان به ویژه نسل جوان معرفی می شود.
کد خبر: ۵۶۵۶۴۹
معرفی شخصیت و آثار صائب تبریزی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی امروز شنبه در نشست رسانه ای کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی که در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد به بیانات مقام معظم رهبری درباره معرفی صائب تبریزی به جامعه اشاره و کنگره صائب تبریزی را فرصت مغتنی برای معرفی این شاعر و آثار وی به همگان دانست.

وی با بیان اینکه شخصیت صائب به اندازه کافی برای همگان معرفی نشده است، افزود: باید دست در دست هم به کمک صائب پژوهان، اندیشمندان و اهالی فرهنگ در هرچه بیشتر معرفی کردن این شاعر به همگان تلاش شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که هجمه فرهنگی غرب را داریم نیاز است ضمن بزرگداشت مشاهیر و بزرگان کشور، اشعار، کتب و زندگانی آنان که متکی به آموزه های اخلاقی و قرآنی است را به نسل امروز معرفی کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: امثال صائب تبریزی گنجینه هایی هستند که باید به عنوان الگو و نمونه به نسل جوان معرفی شوند.

عضو کابینه دولت دهم به ثبت نام شاعران برتر و اسطوره های ادبی در تقویم اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم روزی را با عنوان بزرگداشت صائب تبریزی در تقویم کشور داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نیاز است دبیرخانه و بنیاد دائمی صائب تبریزی تشکیل شود.

حسینی در مورد برنامه های برگزاری کنگره بزرگداشت صائب تبریزی در روز سه شنبه هفتم خرداد در تالار وحدت، اظهارداشت: در این کنگره از سه کتاب با عنوان مقالات صائب تبریزی، گزیده اشعار صائب و دیدار رهبری با شاعران بیداری اسلامی در این کنگره رونمایی می شود.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی کشور، رونمایی از تمبر، تجلیل از مقالات برتر، تجلیل از پیشکسوتان شعر اخلاقی، گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم محمد قهرمان، برپایی نمایشگاه نسخه های خطی صائب، غرفه پایان نامه ها با عنوان صائب، غرفه خوشنویسی اشعار صائب و خیابان هنر از جمله برنامه های کنگره صائب تبریزی است.

در ادامه این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این آیین، محمدعلی منفرد مشاور وزیر ارشاد و رئیس حوزه وزارتی، مجید صحاف مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز روابط عمومی وزارتخانه، حجت الاسلام زمانی دبیر کنگره ملی صائب تبریزی نیز حضور داشتند.

کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی روز سه شنبه هفتم خرداد با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری، صائب پژوهان،اندیشمندان، شاعران در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها