وزیر اطلاع رسانی سوریه از اتحادیه عرب خواست به علت تصمیم های نادرست و ویرانگرش، از دولت و مردم سوریه عذرخواهی کند.
کد خبر: ۵۶۵۶۴۸
اتحادیه عرب از دولت و مردم سوریه عذرخواهی کند

به گزارش واحد مرکزی خبر از دمشق، به نقل از روزنامه الثوره، عمران زعبی افزود: نقش آفرینی این اتحادیه در هر تلاشی برای حل سیاسی بحران سوریه مشروط به عقب نشینی اتحادیه عرب از تصمیم های قبلی خود در ارتباط با این کشور است.

وی همچنین از رویکرد اتحادیه عرب در قبال بحران سوریه که هم اکنون وارد سومین سال خود شده است انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه با در پیش گرفتن رفتاری ناموزون وجاهت نقش آفرینی در خصوص هیج مساله ای چه در سوریه یا سایر کشورهای عربی ندارد.

وی در ادامه تلاش برخی دولت های عرب را که به پول خود می نازند، و خواهان نقش آفرینی در  بحران سوریه هستند، بیهوده و ناممکن دانست و تاکید کرد: از کشورهای عربی که همچنان اصالت و شرافت خود را حفظ کرده اند، انتظار داریم از ادامه نقش مخرب و تروریستی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس در خصوص سوریه جلوگیری کنند.

زعبی با اشاره به اینکه قطر با حمایت از گروه های تروریستی مسلح قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل را در خصوص مبارزه علیه تروریسم و عدم حمایت مالی از گروه های تروریستی را نقض کرده است تصریح کرد: براساس مفاد این قطعنامه باید درآمدهای مالی قطر تحت نظارت قرار بگیرد و از دخل و تصرف دولت قطر در این درآمدها جلوگیری کرد.  

یادآور می شود اتحادیه عرب از آغاز بحران در سوریه تحت تاثیر خواسته های قطر و عربستان قرار گرفت و تصمیم هایی علیه دولت سوریه از جمله تعلیق عضویت این کشور و واگذاری کرسی آن به مخالفان نظام سیاسی حاکم اتخاذ کرد.

newsQrCode
برچسب ها: اتحادیه عرب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها