وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رتبه هفدهم اقتصاد جهان در اختیار ایران است گفت: ممنوعیت‌ها برای حضور بخش‌های غیردولتی اعم از خصوصی و تعاونی، در حوزه‌های مختلف اقتصادی بر طرف شده است و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۵۶۵۳۶۹
رتبه هفدهم اقتصاد جهان در اختیار ایران

سیدشمس الدین حسینی با بیان این مطلب گفت: تراز تجاری انرژی ایران در بخش های فراورده‌های نفتی، برق و گاز متحول شده و ایران علاوه بر صادرات نفت خام، به صادر کننده خالص موارد فوق تبدیل شده است که در این میان، کاهش نرخ رشد مصرف کل انرژی، پایین آمدن مصرف مطلق خانوارها و افزایش سهم تولید از مصرف انرژی از نتایج این سیاست ها بوده است.
 
وی به ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: پیشرفت‌های علمی ایران در علوم نوین که پایه اصلی خلق ثروت در اقتصاد نوین است، مزیت‌های فوق را رقابتی‌تر ساخته و به دلیل توانمندی‌های فوق، در گزارشات رسمی نهادهای بین‌المللی از ایران به عنوان قطب علمی و قطب اقتصادی در منطقه یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت‌ها برای حضور بخش‌های غیردولتی اعم از خصوصی و تعاونی، در حوزه‌های مختلف اقتصادی بر طرف شده است و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.
 
وزیر اقتصاد با اشاره به نهایی کردن برنامه همکاری بین کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی (MCPS) گفت و پیشنهاد دادیم سرمایه بانک توسعه اسلامی برای بار پنجم افزایش یابد.
 
حسینی همچنین با اشاره به ذخایر معدنی غنی و پرارزش نفت و گاز، ذخایر فلزات اساسی و نظایر آن، ایران را مستعد جذب سرمایه گذاری های خارجی عنوان کرد و افزود: بر اساس گزارش سال 2013 آنکتاد، در سال 2012 حدود 4.9 میلیارد دلار سرمایه خارجی در شرکت جذب شده که نسبت به سال قبل از آن 17 در صد رشد داشته است.
 
وی موضوع تامین مالی مشترک و سندیکایی را در اولویت همکاری های بانک توسعه اسلامی با تمام کشورهای عضو مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا صندوق توسعه ملی با دارا بودن منابعی بیش از 50 میلیارد دلار، آمادگی همکاری با بانک توسعه اسلامی را دارد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، رییس بانک توسعه اسلامی نیز در این دیدار از همکاری همه جانبه بانک توسعه اسلامی با کشورمان خبر داد و از ایران به دلیل حمایت دائمی از این بانک قدردانی کرد.
 
گفتنی است: در سی‌وهشتمین اجلاس شورای مدیران بانک توسعه اسلامی که از صبح امروز در دوشنبه؛ پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرده است، هیئت‌هایی از 53 کشور جهان حضور یافته اند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاظم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
۰
۰
ای كاش یكی از عكسهای اقای حسینی از روزهای اولی كه وزیر شده بود را با عكس الانش مقایسه میكردید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها