رئیس قوه قضاییه گفت: سهم دستگاه قضایی کشور عمدتاً در پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی بوده که البته در این مسیر برخورد با جرایم انتخاباتی از وظایف ما است.
کد خبر: ۵۶۵۳۲۰
سهم قوه قضاییه پیشگیری از وقوع و برخورد با جرایم انتخاباتی است

آیت‌الله آملی لاریجانی صبح امروز پنجشنبه در جمع رؤسای کل دادگستری‌های کشور با اعلام این مطلب افزود: بحث انتخابات تقریباً مهم‌ترین مسئله سیاسی کل کشور است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری از حماسه سیاسی نام بردند باید بگوییم که بخش عمده‌ای از این حماسه سیاسی به انتخابات معطوف می‌شود و باید تلاش کنیم تا انتخابات پرشورتر برگزار شود.

آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب که نتیجه انتخابات به طور قطع مهم است و حضور پرشور مردم در صحنه‌ انتخابات از همان اهمیت برخوردار است، گفت: به طور قطع این حضور تأثیر زیادی بر وضع داخلی و خارجی کشور خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: بحثی که قوه قضاییه در انتخابات دارد عمدتاً بحث پیش‌گیری از وقوع جرایم انتخاباتی است هرچند ما در برخورد با این گونه جرایم هم وظایفی به عهده‌‌مان گذاشته شده است.

وی افزود: خوشبختانه ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان‌ها تشکیل شده اما از رؤسای دادگستری‌ها می‌خواهیم تا بر حسب وضعیت هر استان اقدم‌های مستندی را انجام دهند.

آملی لاریجانی افزود: ما باید با هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی تلاش کنیم نه تنشی در برگزاری انتخابات پیش بیاید و هم اگر کسی می‌خواهد تنش ایجاد کند جلوی آن را بگیریم.

رئیس قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد: اقدامات مؤثر رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها منجر به حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات شده و البته این حماسه سیاسی بدون رخ دادن هیچ عنوان مجرمانه‌ای رقم بخورد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها