نه در دوران ریاست عبدالله جاسبی و نه در مدیریت فعلی فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد، ارتباط رسانه‌ای این دانشگاه با خبرنگاران مطلوب نبوده است.
کد خبر: ۵۶۴۹۹۱
محدودیت‌های جدید در مصاحبه با مدیران دانشگاه آزاد

این محدودیت‌ها را خبرنگارانی بهتر لمس می‌کنند که با این مجموعه بزرگ آموزشی در ارتباط هستند و مثلا اگر شما به عنوان خبرنگار بخواهید یک خبر فوری را پوشش دهید و در آن از نظرات مدیران دانشگاه آزاد استفاده کنید، از شما خواسته می‌شود درخواست خود را به صورت فکس به روابط عمومی این دانشگاه ارسال کنید و سپس در صورت صلاحدید آن مدیر حاضر می‌شود پاسخ پرسش‌ها را به صورت فکس برای شما بفرستد.

جای توضیح ندارد که این فرآیند اداری حداقل چند روز طول می‌کشد و تازه اگر خوش شانس باشید و به شما اجازه مصاحبه بدهند، گزارش خبری شما پس از گذشت چند روز، سوخت می‌شود.

حالا در تازه‌ترین اقدام، روز گذشته رئیس دانشگاه آزاد با ارسال بخشنامه‌ای، محدودیت‌های تازه‌ای برای مصاحبه مدیران دانشگاه آزاد با رسانه‌ها وضع کرده و در آن تاکید شده است: «انجام مصاحبه توسط مدیران کل زیرمجموعه معاونت‌های سازمان مرکزی اکیداً ممنوع است.»

البته وجود چنین بخشنامه‌هایی اگر به منظور شفافیت و دقت در اطلاع‌رسانی به خبرنگاران باشد؛ یعنی هر مدیری فقط با توجه به اطلاعات حوزه کاری‌اش اظهار نظر کند، هم به نفع دانشگاه آزاد و هم به نفع رسانه‌هاست، زیرا از حجم اخبار غیرموثق و اظهارنظرهای نادرست کم می‌کند، اما در صورتی که این بخشنامه‌ها، موجب محدودیت اطلاع‌رسانی و محافظه‌کاری‌های اداری شود، بی‌شک این محدودیت‌های بی‌دلیل بر گردش آزاد اخبار در رسانه‌های کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

نباید فراموش کرد که ارتباط خوب بین رسانه‌ها و مجموعه‌های دولتی، زمینه‌ساز کمرنگ شدن اخبار کذب است، اما در صورت مخدوش شدن یا ایجاد محدودیت در این رابطه، مردم راهی جز اعتماد به شایعه‌ها یا تکیه بر اطلاعات رسانه‌های دیگر ندارند.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها