با حضور احمدی نژاد صورت گرفت

افتتاح 738 کیلومتر راه در استان کرمان

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی کرمان:

شعار ما این بود که مسئولان باید ساده زیست و پاک دست باشند

رییس جمهور با بیان اینکه مناصب و مسئولیت ها، امانتی است که مردم به خادمان خود سپرده اند، اظهار داشت: شعار ما این بود که مسئولان باید ساده زیست و پاک دست باشند اما اخیرا عده ای چنین عنوان می کنند که کسانی که این حرف ها را می زنند نمی توانند کشور را به سوی پیشرفت هدایت کنند و می خواهند فقر را در کشور توزیع کنند اما معنای این شعار ما این بود که کسی از بیت المال مطالبه فردی نکند و هزینه کردن از بیت المال در نهایت دقت انجام شود. معنای پاک دستی این است، نه اینکه در آبادانی کشور و گسترش رفاه خشک دستی کنیم.
کد خبر: ۵۶۴۷۸۴
شعار ما این بود که مسئولان باید ساده زیست و پاک دست باشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح چند پروژه خدماتی و عمرانی در کرمان اظهار داشت: یک مکتب و آرمان هر قدر هم که متعالی باشد زمانی می تواند جاری و مستقر شود که ملتی فرهیخته، بار مسوولیت این مهم را به دوش کشیده و پای آن بایستند و بهترین آموزه ها و اندیشه‌ها نیز اگر بدون پشتیبان اجرایی مناسب باشد نمی توانند بر جوامع حاکم شوند.

رییس جمهور اضافه کرد: باور ما این است که تنها ملتی که در طول تاریخ صیقل خورده و ظرفیت پذیرش و استقرار اندیشه والای برآمده از اسلام را دارد، ملت ایران است و هیچ ملت دیگری جز ملت ایران نمی تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد.

وی اظهار داشت: امروز همه ملت‌های جهان معتقدند که تنها ملتی که می تواند دیوار سیاه شب را بشکند تا آفتاب برآید، ملت ایران است. ایران نه یک نژاد بلکه یک فرهنگ عظیم است که می تواند تمام خرده فرهنگ ها را در خود هضم کند و این یک ظرفیت عظیم خدادادی برای اجرای مسئولیت های مهمی است که برعهده ملت ایران قرار دارد.

رییس جمهور تصریح کرد: فردوسی بزرگ از این جهت برای ما حائز اهمیت است که این مسئولیت و هویت را زنده کرد و گفت که ایرانیان باید پرچمدار تلاش برای استقرار ارزش های الهی و انسانی دین اسلام باشند و غفلت آنان از این مهم باعث می شود دوباره حکومت هایی مثل امویان و عباسیان بر سرکار بیایند و وضعی بدتر از قبل از اسلام البته به نام اسلام به راه بیندازند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران باید ساخته شود، خاطرنشان کرد: اینکه تاکید می شود ایران باید ساخته شود به معنای آن است که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی آنقدر توانمند شویم که بتوانیم مسئولیت مستقر کردن ارزش های الهی و انسانی را در تمام دنیا به خوبی ایفا کنیم و برای این مهم اگر پیش از هر کار دیگری به پیشرفت و آبادانی ایرانی همت نگماریم حرف و پیام متعالی ما مورد توجه کسی قرار نخواهد گرفت.

وی با طرح این سوال که برای پیشرفت کشور چه باید کرد و چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد، گفت: برای پیشرفت، پیش از هر چیز باید روی توانمندی‌های بومی خودمان متمرکز شده و به منابع و امکانات بومی خودمان تکیه کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است و منابع و امکانات بسیاری دارد، اضافه کرد: خیلی‌ها از حدود 20 سال قبل تاکید دارند که در کشورمان ظرفیتی برای توسعه کشاورزی وجود ندارد در حالیکه زمین های کشاورزی حاصلخیز زیادی وجود دارد که با همین مقدار آب موجود می توان سطح زیر کشت را حداقل دو برابر افزایش داد و البته با بهینه کردن روش های مصرف آب هم می توان زمین های زیر کشت را دو برابر افزایش داد و بابت یک برابر دیگری که می توانیم کشاورزی را توسعه دهیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا سطح منابع آب های زیرزمینی بیش از این پایین نرود.

رییس جمهور با بیان اینکه خداوند کشور ایران را از دو سو به دریا متصل کرده است اظهار داشت: به همت متخصصان و حمایت دولت احیای دو طرح بزرگ آبرسانی از دریای شمال و جنوب به مرکز کشور آغاز شده و فقط باید دست به دست یکدیگر دهیم و نگاه ها را اصلاح کنیم تا روند ساختن کشور بیش از پیش سرعت یابد.

وی با بیان اینکه اگر خدای ناکرده در ذهن بعضی ها اینگونه تصور شود که هدف از انقلاب این بوده که عده ای جای عده ای دیگر را بگیرند این گمراهی است، گفت: انقلاب پیروز شد تا کشور پیشرفت کرده و آزاد شده و ارزش ها و اخلاق مستقر شود.

رییس جمهور با بیان اینکه مناصب و مسئولیت ها، امانتی است که مردم به خادمان خود سپرده اند، اظهار داشت: شعار ما این بود که مسئولان باید ساده زیست و پاک دست باشند اما اخیرا عده ای چنین عنوان می کنند که کسانی که این حرف ها را می زنند نمی توانند کشور را به سوی پیشرفت هدایت کنند و می خواهند فقر را در کشور توزیع کنند اما معنای این شعار ما این بود که کسی از بیت المال مطالبه فردی نکند و هزینه کردن از بیت المال در نهایت دقت انجام شود. معنای پاک دستی این است، نه اینکه در آبادانی کشور و گسترش رفاه خشک دستی کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی (ع) نیز پاک و ساده زیست بود اما خواست ایشان این بود که همه مردم در رفاه زندگی کنند تاکید کرد: اینکه مسئولان پاک و ساده زیست باشند با تلاش آنها برای گسترش و افزایش رفاه مردم تضاد ندارد.

رییس جمهور گفت: کسانی که شعار پاک دستی و ساده زیستی داده اند مخالف رفاه مردم هستند یک اتهام بی اساس و دروغ است چرا که ما خواهان رفاه مردم در حد اعلا می باشیم و چنانکه آمار و شواهد گواه است در 8 سال گذشته در همه بخش ها پیشرفت دو برابر و یا بیشتر اتفاق افتاده و این در حالی است که با توجه به کاهش ارزش دلار درآمدهای نفتی کشور نه تنها زیاد نشده بلکه حتی به نسبت سالهای ابتدای دهه شصت کمتر هم شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه در 8 سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شده است خاطر نشان کرد: دلیل این توفیق ها این بود که مسئولانی که روی کار آمده اند خودشان را هدف و محور قرار نداده اند بلکه به فکر ارتقا سطح رفاه ملت بودند و بر خلاف آن چه گفته می شود که این دولت در حوزه تولید سرمایه گذاری نکرده و فقط دغدغه توزیع و پخش کردن را داشته است تاکید می کنم که در اکثر بخش های تولیدی در کشور پیشرفت های هشت ساله اخیر با شصت سال پیش از آن برابری کرده و چه بسا بیشتر باشد و به عنوان نمونه تولید سیمان، فولاد، آلومینیوم، مس و خودرو حدود دو برابر یا بیشتر شده و صادرات غیر نفتی 7 برابر رشد داشته است.

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه امروز چند خدمت بزرگ به مردم استان کرمان و ایران تقدیم شد که تا چند سال پیش جزء آرزوها و خواسته های اصلی مردم این منطقه بود به پروژه راه ارتباطی بین کرمان و بندرعباس اشاره کرد و گفت: امروز با بهره برداری از 290 کیلومتر آزادراهی که در استان کرمان احداث شده است، مسیر ارتباطی کرمان به بندرعباس دوبانده شده و دیگر اگر کسی بخواهد از بندرعباس به عنوان مهمترین بندر ترانزیتی کشور به شمال تردد کرده و کالاهایی حمل کند در تمام مسیر می تواند در بزرگراه و اتوبان با سرعت و ایمنی بالا تردد کند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به احداث 7 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان کرمان آن را اقدامی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: امروز در عرصه ساخت مسکن کارهای بزرگ و بی نظیری انجام شده و البته باید همچنان این اقدامات ادامه پیدا کند تا به جایی برسیم که هر زوج جوان در ابتدای ازدواج خود بتوانند از یک مسکن مناسب و با یک قیمت مناسب بهره مند باشند.

رییس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد تا اسلام اجرا شود، تصریح کرد: اسلام همین رسیدگی و تامین نیازهای مردم برای فراغت آنان از دغدغه های روزمره و حرکت در مسیر رشد و کمال است. امروز اگر چه تعداد مسکن ساخته شده در کشور از تعداد خانوار فراتر رفته اما با توجه به اینکه برخی ها صاحب چند خانه هستند که آنها را خالی نگه داشته اند همچنان در مسکن کمبود وجود دارد و ای کاش لایحه مالیاتی دولت سریعتر تصویب شود تا بتوانیم از خانه های خالی مالیات بگیریم تا هم دیگر این خانه ها خالی نمانند و هم مالیات اخذ شده از آنها به جیب مردم بازگردد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه بهره برداری از دو کارخانه تولید کنسانتره ذغال سنگ و کک سازی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مهمتر از ساخت این کارخانه ها خودباوری و دانش ساخت این واحدهاست که امروز صاحب آن شده ایم. پیش از این هم در کشور کارخانه کک سازی داشتیم اما تولید در آنها متوقف شده بود که به همت متخصصان کشور در سالهای اخیر علاوه بر احیا و فعال سازی کارخانه های سابق واحدهای جدیدی نیز به همت متخصصان کشور احداث شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها