مرد شیشه ای که جوان دانشجوی معلولی را با انگیزه سرقت خودرویش به قتل رسانده بود، در جریان تجسس های پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۶۴۷۸۱
قتل دانشجوی معلول توسط مرد شیشه ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت سه بامداد پنجشنبه هشتم فروردین ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در بلوار کشاورز ـ خیابان کبکانیان ـ کوچه قزوینی به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا 30 ساله و فاقد هرگونه مدارک شناسایی است که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده که در بازرسی های اولیه صورت گرفته از محل کشف جسد یک قبضه چاقوی دو لبه  30 سانتی متری آغشته به خون نیز کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در اولین اقدامات خود و برای شناسایی هویت مقتول به بررسی بانک اطلاعاتی افراد فقدانی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که خانواده ای اعلام کرده که یکی از اعضای خانواده آنها به نام «یاسر . ب» (32 ساله) ـ دانشجو و دارای معلولیت حرکتی از ناحیه پا ـ  با خودروی پرایدش از منزل یکی از دوستانش واقع در میدان پاستور و به قصد بازگشت به منزل خارج شده و از آن پس هیچگونه اطلاعی از او وجود ندارد.

بنا بر اظهارات اعضای خانواده، تماس های مکرر با تلفن همراه یاسر ادامه داشته اما او پاسخگوی تماس های آنها نبوده و نهایتا تلفن همراهش خاموش شده که با تصاویر ارائه شده یاسر از سوی خانواده اش، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد ناشناس شدند.

با توجه به اظهارات خانواده مقتول و احتمال وقوع سرقت منجر به قتل، بلافاصله دستور توقیف خودرو پراید مقتول در سیستم سراسری پلیس ثبت و همزمان، بررسی تراکنش مالی حسابر عابر بانک مقتول از سوی کارآگاهان اداره دهم آغاز شد.

بررسی های بعمل آمده مشخص کرد که تنها یک روز پس از کشف جسد، برداشت وجه نقد از حساب مقتول در شعبه نبرد شمالی انجام شده؛ کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک خیابان نبرد شمالی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 30 ساله شدند که با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به بانک مراجعه و اقدام به برداشت پول از حسابِ مقتول کرده است.

با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی هویت برداشت کننده حساب به نام «مسعود . س» (29 ساله)، کارآگاهان اقدام به دستگیری وی در محل سکونتش کردند؛ همزمان با دستگیری مسعود، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو مقتول نیز توسط عوامل کلانتری، در خیابان نبرد شمالی ـ کوچه شهید خالقی کشف شده است.

مسعود پس از دستگیری، ضمن قبول این موضوع که وی اقدام به برداشت پول از حساب مقتول کرده، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:«چند روز پیش برادرم به نام مهدی (28 ساله) عابر بانکی را به من داد و به هیچ عنوان اطلاع نداشتم که عابر بانک سرقت شده است».

با توجه به معرفی مهدی از سوی برادرش، بلافاصله کارآگاهان مهدی را در خیابان نبرد شمالی دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با دستگیری مهدی و با وجود مواجهه حضوری وی با برادرش، مهدی منکر هرگونه اطلاع از وجود عابر بانک شد و عنوان داشت که از موضوع عابر بانک اطلاع ندارد لذا کارآگاهان که متوجه اعتیاد مهدی به مصرف مواد مخدر شیشه شده بودند، همزمان با بررسی سوابق احتمالی وی و با انجام هماهنگی های قضایی، به بازرسی محل سکونت مهدی در خیابان نبرد اقدام و در بازرسی از اتاق خواب مهدی موفق به کشف سوئیچ خودرو، مدارک شناسایی خودرو و گوشی تلفن همراه متعلق به مقتول شدند.

همچنین بررسی سوابق مهدی نشان داد که او علاوه بر اعتیاد به مصرف شیشه، دارای چندین فقره سابقه دستگیری و زندان به اتهام جرایم مختلف «سرقت خودرو» و «فروش مواد مخدر» نیز می باشد.

مهدی که با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده چاره ای جر اعتراف نداشت، سرانجام لب به اعتراف گشود و به «زورگیری منجر به جنایت»، اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«شب حادثه، بعد از مصرف مقدار زیادی شیشه و در ساعات پایانی شب، برای خرید مواد از خانه خارج و مسیر طولانی را به صورت پیاده طی کردم؛ در بین راه، برای ماشینی که در حال حرکت در خیابان بود دست تکان دادم و راننده اش که همان مقتول بود، چند قدم جلوتر توقف کرد و من به عنوان مسافر سوار ماشین شدم؛ بعد از سوار شدن به ماشین از مقتول بابت سوار کردنم تشکر کردم؛ بعد از چند دقیقه، مقتول در خصوص علت بیرون آمدنم در این ساعت از شب سؤال کرد و من نیز عنوان داشتم که قصد خرید شیشه دارم! ؛ همزمان با گفتن این مطلب، با چاقوی همراه خود که آنرا در آستین سمت راستم پنهان کرده بودم، چند ضربه به مقتول زده و وقتی می خواستم ضربات بعدی را بزنم، مقتول ترمز شدیدی کرد و در حالیکه دست مرا گرفته بود تا مانع از چاقو خوردنش بشود، چاقو به سینه اش فرو رفت؛ وحشت زده از دیدن خون زیادی که بر روی دست، صورت و لباس مقتول ریخته شده بود، از ماشین پیاده و مقتول را از ماشین بیرون کشیدم و به گوشه ای از خیابان انداختم؛ وقتی می خواستم مجددا سوار ماشین بشوم، متوجه چاقو شدم که بر روی صندلی سمت راننده افتاده که آنرا به بیرون از ماشین  پرتاب کردم و به سرعت در پشت فرمان ماشین نشسته و از محل متواری شدم؛ به نزدیکی های خانه که رسیدم ، ماشین را در سر کوچه خالقی پارک و مدارک ماشین و دیگر وسایل داخل ماشین از جمله عابر بانک مقتول را به خانه بردم».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اكبر
Netherlands
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
۰
۰
تنها باید گفت متاسفیم از وجود چنین كسانی در جامعه ایرانی , ما در وضعیت فرهنگی بسیار وحشتناكی داریم بسر میبریم ، جامعه شناسان و روانشناسان ایران شاید در خواب بسر میبرند ، اما جا دارد از پلیس آگاهی نیروی انتظامی كمال تشكر و سپاس را داشته باشیم تا با زحمات شبانه روزی خود مجرمان را به دست عدالت و قانون می سپارند .

نیازمندی ها