نمایندگان مجلس معتقدند که اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات باید تفاهم و توافق کرده و حداکثر یک یا دو کاندیدا برای انتخابات معرفی کنند و به اجماع و وحدت برسند.
کد خبر: ۵۶۴۷۷۴
ضرورت وحدت اصولگرایان و معرفی یک کاندیدا در انتخابات

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24 خرداد در سراسر کشور برگزار می شود و اصولگرایان اکنون حداقل با 4- 5 کاندیدا در این انتخابات حضور دارند به همین خاطر است که تعدد کاندیداها موجب پخش آرای اصولگرایان خواهد شد بنابراین وحدت و اجماع بین آنها ضروری است.

خبرنگار جام جم آنلاین امروز در راهروهای مجلس نظر نمایندگان را راجع به وحدت اصولگرایان جویا شد.

اجماع بر روی یک فرد بهترین گزینه برای اصولگرایان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که اگر اصولگرایان به یک فرد واحد برسند بهترین گزینه را برای انتخابات ریاست جمهوری در پیش گرفتند و شانس پیروزی آنها بسیار بالا خواهد بود.

علاالدین بروجردی با تأکید بر اینکه هر چه تعداد کاندیداها کمتر باشد پیروزی اصولگرایان بیشتر خواهد بود گفت: توصیه ما این است که اصولگرایان یک صفر واحد داشته باشند و با تفاهم و هماهنگی به حداقل‌ها برسند.

وی افزود: اصولگرایان باید حداکثر دو کاندیدا معرفی کنند و اگر به یک کاندیدا برسند بهترین گزینه را انتخابات خواهند کرد.

بروجردی اضافه کرد: با توجه به ساختار قانونی تبلیغاتی در کشور اگر کاندیدای اصولگرایان کمتر باشد مردم با شور و رغبت خاصی در انتخابات حاضر خواهند شد.

رقابت در انتخابات حداکثر میان سه نفر

نماینده کهنوج معتقد است که رقابت اصلی در انتخابات آینده حداکثر بین سه کاندیدا خواهد بود و بهتر است اصولگرایان نیز به وحدت برسند.

محمدرضا امیری با تأکید بر اینکه وحدت میان اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات ضروری است، اضافه کرد: درصورتی اصولگرایان می توانند با اطمینان خاطر از پیروزی سخن بگویند که به اجماع و کاندیدای واحد برسند.

وی افزود: بهتر است کاندیداهای متعدد اصولگرایان به نفع نامزد اصلح انصراف داده و در نهایت یک یا دو کاندیدا باقی بمانند.

درصورت رقابت بین اصولگرایان تعدد کاندیدا ایرادی ندارد

نماینده تهران معتقد است اگر از طرف اصلاح طلبان چند کاندیدای شاخص تایید صلاحیت شود ضرورت دارد تا اصولگرایان با یک کاندیدا وارد عرصه انتخابات شوند در غیر این صورت تعدد کاندیداها میان اصولگرایان ایرادی نخواهد داشت.

فاطمه آلیا با تقدیر و تشکر از شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار ما این است که حداقل چند کاندیدا از طیف های مختلف وارد عرصه رقابت شوند تا مردم بتوانند بخوبی کاندیدای اصلح را تشخیص دهند.

وی افزود:البته مردم هم انتظار دارند که نامزدهای طیف های مختلف با اجماع وارد رقابت شوند تا حضور مردم در پای صندوق های رأی حداکثری شده و رئیس جمهور با رأی بالایی انتخاب شود.

آلیا با بیان اینکه عملکرد اصلاح طلبان جایی برای رقابت آنها در انتخابات ریاست جمهوری باقی نگذاشته گفت: البته باید منتظر بررسی صلاحیت داوطلبان در انتخابات بود ولی با توجه به ثبت نام کاندیداها در انتخابات می توان گفت که اصلاح طلبان کاندیدای شاخصی برای رقابت انتخاباتی ندارند.

همگرایی بین اصولگرایان ضروری است

لاله افتخاری معتقد است اصولگرایان باید به وحدت برسند تا رأی مردم را کسب کنند و در واقع اجماع و وحدت بین اصولگرایان امری ضروری است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: اگر اصولگرایان با چند کاندیدا وارد عرصه رقابت شوند آرای آنها پخش خواهد شد و این خطر وجود دارد که دیگر رقبا آرا را به دست آورند.

وی گفت: همه باید تلاش کنند تا اصولگرایان به اجماع برسند و با یک کاندیدا وارد رقابت انتخاباتی شوند البته باید توجه داشت که اگر رقابت انتخاباتی بین اصولگرایان باشند تعدد کاندیداها اشکالی ندارد.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها