نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه طراحی دشمنان برای آینده ایران تقابل میان هاشمی و رهبری است، گفت: احمدی‌نژاد می‌داند که پنج برابر کردن یارانه‌ها اقتصاد کشور را نابود می‌کند ولی برای کسب قدرت و رای مردم حاضر است با اقتصاد بازی سیاسی کند و برای رسیدن به پیروزی شعار پنج برابر کردن یارانه‌ها را می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۴۵۰۱
طراحی دشمنان ، تقابل میان هاشمی و رهبری است

غلامعلی حدادعادل در جمع کمیته‌های سه‌گانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت سیاسی امروز کشور گفت: من بیش از 50 سال است که با نهضت امام(ره) آشنا هستم، وقتی امام(ره) اولین اطلاعیه خودش را در پاییز سال 1341 دز قم داد من دانش آموز سال آخر دبیرستان بودم و در خرداد 42 در راهپیمایی عظیم عاشورای 42 شرکت داشتم.

وی ادامه داد: در این 50 سال هیچ زمان مانند امروز نگران اصل انقلاب نبودم و احساس نگرانی نکرده‌ام؛ البته شاید اشتباه می‌کنم و در تخمین خطر دچار افراط و اغراق شده‌ام؛ اما احساسم این است.

عضو ائتلاف برای پیشرفت، با بیان اینکه نگرانم که این انتخابات یک نطفه درگیری و تقایل را در کشور منعقد کند، تاکید کرد: با توجه به شرایطی که بعد از ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری بوجود آمده است، ترسم این است که ما خودمان یک جرقه‌ای در کشور ایجاد کنیم و دشمنان آن جرقه را شعله افروزی کنند.

درادامه حداد عادل در پاسخ به این سول که سیاست خارجی شما در دولت آینده بر چه مبنایی خواهد بود گفت: سیاست خارجی ما مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت . عزت یعنی خط قرمز ما استقلال باشد، یعنی هر مذاکره و رابطه‌ای در صورتی امکانپذیر است که با استقلال ما مشکلی نداشته باشد.

وی در توضیح عزت اسلامی افزود: زمانی که می‌گوییم با اسرائیل رابطه برقرار نمی‌کنیم جزء عزت اسلامی ماست و حکمت هم به معنی این است که شما ببینید در شرابط موجود جهانی رویکرد و راهبردتان چه باشد و مصلحت هم یعنی انعطاف نشان دهید، بنابراین اگر دولتی این مفاهیم را خوب درک کند، می توان مشکل آن را حل کرد.

حداد عادل با بیان اینکه اگر کسی که فکر می‌کند مشکلات ما با غرب ظرف یکی دو سال حل می‌شود، گفت: بنده این امر را ساده‌لوحی می‌دانم، مساله ما با آمریکا و اسرائیل به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند آن‌را در سایه دیپلماسی حل کند چرا که این مساله برخاسته از انقلاب اسلامی است و مهمترین حساسیت ما در سیاست خارجی باید این باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی همچنین در مورد وضعیت ائتلاف برای پیشرفت با توجه به تغییر آرایش سیاسی انتخابات گفت: فلسفه این ائتلاف این بود که از تعدد نامزدهای اصولگرا جلوگیری شود اما آن موقع پیش‌بینی نمی‌شد که چه کسانی وارد صحنه خواهند شد.

عضو ائتلاف برای پیشرفت افزود: آقایان ولایتی و قالیباف دردوره‌های قبل مطرح بودند و بنده هم به سبب حضورم در مجلس و مجمع در مظان نامزدی بودم و هنگامی‌که به من گفته شد حاضری درائتلاف شرکت کنی که نهایتا خروجی‌اش یک نفر باشد، من دیدم حرف درستی است.

حدادعادل با بیان اینکه ائتلاف برای پیشرفت از همان ابتدا از پیوستن دیگر نامزدها به این ائتلاف استقبال کرد گفت: ما همان ابتدا گفتیم نفر دیگری که خودش را می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری کند می‌تواند به عنوان نفر چهارم و پنجم به این ائتلاف بپیوند و ما با این گفتمان جلو آمدیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه رسیدن به یک نامزد نهایی امروز ضرورت جریان اصولگرایی است گفت: امروز باید به سراغ یک نامزد برویم و سبد رای اصولگرایان را تکه تکه نکنیم اما حالا باید دید در میان نامزدهای جریان اصولگرا کدامیک این صلاحیت را دارند که بتوانند آرا را به خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه وحدت میان اصولگرایان یک مسئله فراتر از ائتلاف است گفت: باید دید آیا کسی وجود دارد که به نفع آن کنار برویم و همه رای‌ها را برای آن جمع کنیم؟ آیا می‌شود کسی مانند احمدی نژاد سال 84 پیدا شود و یک سونامی ایجاد کند و رای‌ها را به سمت خودش جذب کند. ما در چنین شرایطی به چنین شخصی احتیاج داریم.

نماینده مردم تهران با اشاره به نامزدهای موجود در جریان اصولگرایی گفت: امروز آقایان جلیلی، زاکانی، لنکرانی، قالیباف، ولایتی و بنده در این جریان مطرح هستیم اما می‌توانیم در بین این آقایان کسی را پیدا کنیم که چنین فضایی را ایجاد کند و امروز بزرگترین مسئله ما این است.

حداد عادل با تاکید بر اینکه کنار رفتن برای مصلحت نظام از هر کاری برای من آسان‌تر است گفت: در مورد آقای زاکانی هم بنده می‌دانم که طرز تفکرشان همین طور است. البته کسی باید محور شود که اعتماد متدینین و اصولگرایان را به سمت خودش جلب کند.

عضو ائتلاف برای پیشرفت در پاسخ به این سئوال که چه زمان ائتلاف گزینه نهایی خود را انتخاب خواهد کرد گفت: منتظر اعلام صلاحیت‌ها هستیم و برای تصمیم‌گیری و اعلام تاریخ رسیدن سه نفر به یک نفر باید صبر کنیم صحنه خلوت‌تر شود. ممکن است تا نیمه‌های فرصت تبلیغات هر سه نفر از این فرصت استفاده کنیم.

حداد عادل با برشمردن نه خطای روشی و بینشی احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم گفت: در آمیختن گفتمان معنوی و غیبی با مسائل حکومتی یکی از اشتباهات بزرگ احمدی نژاد بود. نمونه آن هم مصاحبه اخیر ملک‌زاده است که گفته است من از امام زمان(عج) حکم دارم.

وی بی‌اعتنایی به قانون را یکی دیگر از خطاهای احمدی‌نژاد برشمرد و گفت: در سه سالی که من رئیس مجلس بودم، احمدی نژاد به هیچ یک از قانون‌هایی که تصویب می‌شد عمل نمی‌کرد. نمونه آن قانون کنکور بود که چند روز مانده بود به کنکور اما هنوز توسط احمدی نژاد ابلاغ نشده بود.

حداد عادل گفت: بی‌اعتنایی به تخصص و دانش نیز از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد بود و هر چه که خود به فکر و ذهنش می‌رسید فکر می‌کرد همان درست است.

وی زاویه داشتن با رهبری بخصوص در مسائل فرهنگی را از دیگر خطاهای دولت نام برد و گفت: احمدی‌نژاد مدعی بود که باید دولت سیاستگذار فرهنگی باشد و این یکی از مسائلی بود که دولت را به بیراهه برد.

حداد عادل اداره کشور بر اساس تضاد را از دیگر ویژگی‌های منفی دولت احمدی‌نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد متاسفانه در این هشت سال، میان دولت با دیگر نهادهای کشور تضاد ایجاد کرده و یکی از تضادهای دائمی آن با مجمع تشخیص مصلحت بوده است.

عضو ائتلاف برای پیشرفت بازی سیاسی با اقتصاد را از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد دانست و گفت: احمدی‌نژاد می‌داند که پنج برابر کردن یارانه‌ها اقتصاد کشور را نابود می‌کند ولی برای کسب قدرت و رای مردم حاضر است با اقتصاد بازی سیاسی کند و برای رسیدن به پیروزی شعار پنج برابر کردن یارانه‌ها را می‌دهد.

حداد عادل افزود: از دیگر خطاهای احمدی‌نژاد سپردن کارها به یک باند خاص است در حالی که ایشان در اوایل دولتش شعار می‌داد که من دشمن احزاب و مطالبه‌گری گروه‌های سیاسی هستم اما الان نهادهای بزرگ اقتصادی مانند شستا را به دست جوانان بی‌تجربه موافق خود می‌دهد.

وی عدم ثبات مدیریت، از دست رفتن اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیم‌گیری های حکومت و همچنین روش‌های غلط برای نشان دادن مردمی بودن دولت را از دیگر خطاهای احمدی نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور باید به دست کسی بیافتد که بینش و جهان‌بینی درستی داشته باشد بنابراین در اجرا هم نیازمند تجربه هستیم.

عضو ائتلاف برای پیشرفت با اشاره به مدیریت خود در مجلس گفت: در مجلس هفتم که به تعبیر مقام معظم رهبری از وسط سنگلاخ‌ها بیرون آمد من به گونه‌ای عمل کردم که یک درگیری در صحن نداشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای جلیلی نیز با ثبت نامش در روز آخر مانند آقای هاشمی ما را غافلگیر کرد، گفت: اگر آقای جلیلی بتواند پدیده‌ای شبیه احمدی‌نژاد سال 84 خلق کند باید همگی پشت وی برویم، اما آیا واقعا جلیلی می‌تواند رأی‌ها را به سمت خود جذب کند.

عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه خاتمی در تضاد با هاشمی رأی آورد، بیان کرد: امروز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است که اصلاح‌طلبان پشت هاشمی جمع شده‌اند، یا هاشمی عوض شده و یا آنان تغییر کرده‌اند. بنابراین باید رویکردمان در تبلیغات تبیین این موضوع باشد و بیشتر بر سر این موضوع مانور بدهیم.

وی همچنین در مورد برنامه‌های فرهنگی‌اش برای اداره کشور گفت: احمدی‌نژاد که تازه رئیس جمهور شده بود مدعی بود می‌خواهد یک خاکریز تا 200 متر جلوتر از آقا بزند تا سپر بلای ایشان باشد، اما امروز به اینجا رسیده است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها