رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم نمایش توان مدیریت حاکمیت دینی به جهانیان گفت: بر اساس وظیفه دینی و ملی و با توجه به تجربه‌های گذشته، با دید‌گاه‌ها و برنامه‌های نو آمده‌ام.
کد خبر: ۵۶۴۴۵۴
با برنامه‌های نو آمده‌ام


آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار صدها تن از اساتید، پژوهشگران و نویسندگان و فضلای حوزه علمیه قم درباره دلایل نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: بر اساس وظیفه دینی و ملی و با توجه به تجربه‌های اجرایی گذشته اما با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نو آمده‌ام.

وی افزود: آمده‌ام برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تقویت عقلانیت و اعتدال در جامعه و تامین آسایش و امنیت و ترمیم سیاست خارجی و با فضل خدا و همدلی و یاری صمیمی مردم به پیمودن این راه دشوار اما ممکن و قابل حصول امیدوارم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از پایان 8 سال جنگ تحمیلی که مشکلات عدیده سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور را به شدت رنج می‌داد و شرایط عمومی جامعه به دلیل کسری بودجه، ویرانه‌های به جا مانده در پنج استان جنگ زده، وضعیت بد اقتصادی و بیکاری و نابودی زیرساخت‌ها و تولید و کسب و کار به گونه‌ای بود که تصور قبول مسئولیت اجرایی و بهبود شرایط بسیار سخت بود.

هاشمی رفسنجانی افزود: در همان شرایط با دست خالی و کمک امام (ره) و رهبری و همت و برنامه‌ریزی‌های عقلانی مسئولان و یاری و همدلی صمیمانه مردم از همه قشر‌ها و قومیت‌ها، توانستیم به تدریج کشور را از ورشکستگی اقتصادی و انزوای جهانی خارج کرده و امور را به روال طبیعی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه روحانیون نماد آگاهی و هدایت جامعه هستند، به رهبری امام (ره) و نقش بی‌بدیل علما در بسیج توده‌های مردم علیه ظلم و استبداد در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: نباید سوءمدیریت برخی افراد و جریانات، پای روحانیت و رهبری انقلاب نوشته شود.

«باید بتوانیم دست در دست هم با اصلاح تدریجی امور و استفاده از منابع انسانی و طبیعی خدادادی کشور بار دیگر توان مدیریت حاکمیت دینی را با تکیه بر اسلام و پرهیز از پیرایه‌های انحرافی با جلب اعتماد و اطمینان مردم به جهانیان نشان دهیم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تشدید بداخلاقی‌های سیاسی، دروغ‌پراکنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها و جعل و تحریف اخبار در سالهای اخیر به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات با هدف تخریب و بدنام کردن رقیب یا رقبا توسط برخی محافل سیاسی خاص و رسانه‌های همسو که بعضا از بودجه‌های مستقیم یا غیرمستقیم بیت‌المال نیز اداره می‌شوند ابراز تاسف کرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: تداوم اینگونه بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها مانند یک قیچی دولبه روزی دامنگیر خود آنها نیز خواهد شد که البته نتیجه نهایی آن آگاهی بیشتر مردم نسبت به کانون اصلی جریان‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی از اعتقاد‌های پاک دینی و باورهای ارزشی مردم طی سالهای اخیر نیز متاسفانه موجبات سست شدن اعتقادات به ویژه اعتقادات مردم به ویژه جوانان و سوءاستفاده‌های دشمنان اسلام و معارضان داخلی و خارجی را فراهم کرده‌ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مذمت دشنام و بداخلاقی و بی‌ادبی در دین مبین اسلام به روایتی از دوران پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: شخصی نزد پیامبر اسلام به شخص دیگری حتاکی و اهانت کرد و آن شخص در جواب اهانت گفت: علیکم السلام.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند فرشته‌ای که ناظر این رفتار زشت فرد هتاک است می‌گوید سلام و سلامتی زیبنده خود توست و تو در نزد خداوند بر فرد هتاک برتری و رجحان داری.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات امروز جامعه در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: متاسفانه گروه یا جریانات سیاسی در گذشته با تعریف و تمجید‌های غلط بی‌حد و حصر خود موجبات شکل‌گیری شرایط موجود را فراهم کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: آنها امروز به جای اذعان به اشتباهات و جلوگیری از تداوم آن همچنان اصرار بر پیمودن همان مسیر دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای حفظ و تقویت نظام و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که حاصل خون شهدا و مجاهدت مبارزان و ایثار‌گران و صبر و تحمل خانواده‌های معزز شهداست بتوان با وحدت و همدلی و اعتماد به رفع مشکلات کمک کرد.

در ابتدای این دیدار برخی استادان و پژوهشگران و فضلای حوزه علمیه قم دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

حجت‌الاسلام سروش محلاتی نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را در زمینه‌های مشکلات معیشتی مردم و آینده نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت که علما و روحانیون از شرایط موجود ابراز نارضایتی کرده و دلایل آن نیز وجود برخی انقلابی‌نماها در جامعه است.

حجت الاسلام دلیر نیز با ابراز خرسندی از نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی گفت: برخی سخنانی که از تریبون‌های رسمی اظهار می‌شود در شان نظام و انقلاب اسلامی نیست که باید اینگونه مسائل مطابق شرایط روز تبیین و مشکلات اخلاقی جامعه حل شود.

حجج اسلام مهریزی، عرب‌ کاشانی، شریف‌نیا و مرتضوی نیز طی سخنانی مشکلات و دغدغه‌های خود درباره مشکلات کشور را بیان کرده و بر ضرورت برنامه‌ریزی و اصرار امور و همچنین داشتن مشی اعتدال در کشور تاکید کردند(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
۰
۰
صد شكر كه آن رفت وصد شكر كه این آمد.
نامه بی سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
۰
۰
حرمت شكنی شما و خانواده در 88 بمنزله چیست آیا شما الگوی ما نیستید ما كجا این شكایت را ببریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها