رییس‌جمهوردر پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجلاس سران، گفت: برخی با کوته ‌بینی مشکلاتی به وجود می‌آورند که نمی‌گذارند ما کار انجام دهیم. ما باید به جلوتر از چیزهایی که هست بیندیشیم وگرنه موجودیتمان به خطر می‌افتد. ما باید حرف متعالی را که داریم به گوش همه مردم جهان برسانیم.
کد خبر: ۵۶۳۶۷۶
برخی با کوته‌ بینی نمی‌گذارند کار انجام دهیم

محمود احمدی‌نژاد ، با اشاره به پیشرفت‌های مختلف در عرصه تکنولوژی، به اهمیت ارتباط انسان‌ها با یکدیگر اشاره کرد و افزود: آنچه محور و مبناست، انسان است و همه چیز در خدمت انسان و تعالی اوست. انسان و حقیقت او در یک بستر و با یک عامل شکوفا می‌شود که این بستر، ارتباط با دیگران است و عامل آن، معرفت است.

وی ادامه داد: انسان اصلا برای ارتباط‌گیری آمده است و اگر ارتباط نباشد، انسان با سایر موجودات یکی است و از سوی دیگر عاملی که به انسانیت معنا و مفهوم می‌بخشد، همان معرفت است. هرقدر دایره ارتباطات انسان گسترده‌تر و معرفت او وسیع‌تر باشد، انسان شکوفاتر و کمال‌یافته‌تر خواهد شد. خداوند انسان را برای ارتباط حداکثری خلق کرده و این ظرفیت را در وجود انسان قرار داده است. تجهیزاتی که برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر ساخته می‌شود نیز برای پاسخ به همین نیاز اساسی است که در وجود انسان قرار گرفته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه زمانی ویدئو تبدیل به یک مساله شده بود، گفت: اما امروز ببینید که ما در کجا قرار گرفته‌ایم. هر نعمتی ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد. وزارت دفاع یک کشور ممکن است از دانشجویی سوءاستفاده کند اما این بدان معنا نیست که اصل فرصت و ظرفیت به وجود آمده را نفی کنیم. به طور مثال تکنولوژی هارپ و انرژی اتمی نیز مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و حتی از فضای ارتباطات و از سینما و مدرسه نیز سوءاستفاده می‌شود. اگر اینطور باشد باید همه چیز را تعطیل کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: ما باید در عرصه توسعه ارتباطات، تولید دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی پیشتاز باشیم و تکنولوژی و فناوری را نیز باید بومی کنیم. ما باید به استعداد بومی اعتماد کنیم؛ البته این بدان معنا نیست که همه چیز را قطع کنیم و واردات نداشته باشیم، نه؛ اما اگر می‌توانیم خودمان بسازیم که حتما می‌توانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های موجود دنیا در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم، اظهار کرد: ما باید به تعالی بیندیشیم و به جایی برسیم که انسان آزاد شود و فقط در عبودیت خدا حرکت کند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه ارتباطات گفت: در دولت‌های نهم و دهم تاکنون 28 میلیون نامه دریافت و 10 میلیون ارتباط با مردم انجام شده است و به طور روزانه پنج هزار و 500 ارتباط مردمی برقرار می‌شود؛ البته نه به این صورت که صددرصد آنها انجام شده باشد، اما 73 درصد مشکلات مردم برطرف شده و بخشی از آن هم در اختیار ما نیست و مشکلات قضایی یا قانونی است.

رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: در هفت سال اخیر امید به زندگی در کشور ما به میزان بیش از دو سال بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به روز جاده و ایمنی اظهار کرد: سال 84 با شش میلیون خودرو بیش از 27 هزار و 800 کشته در تصادفات داشتیم که به طور متوسط در دهه قبل از آن 10 درصد رشد داشته است، اما در این دولت با استفاده از کنترل الکترونیکی و بودجه خوبی که به این مساله تخصیص داده شد و نیز با همکاری وزارت راه و نیروی انتظامی، با وجود افزایش تعداد خودروها به 18 میلیون خودرو، تعداد کشته‌ها به زیر 20 هزار نفر رسیده است.

احمدی‌نژاد در ادامه ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، بر ضرورت ارتباط و اطلاع‌رسانی صحیح تاکید کرد و گفت: باید خدمات و پیشرفت‌ها و دستاوردهایی که ملت داشته است اطلاع‌رسانی شود؛ البته مشکلات هست و در هر کشوری وجود دارد اما باید از موجودیت و منافع یک ملت دفاع کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای بزرگ نشان دادن مشکلات کشور خاطرنشان کرد: برخی مسائل را نمی‌شود گفت. به طور مثال در بحث تحریم‌ها که علیه کشورمان صورت گرفته، اقداماتی که ما انجام می‌دهیم در یک نبرد لحظه‌ای و گسترده است. یک تراکنش بانکی که به نفع ما انجام می‌شود بلافاصله آنها واکنش نشان می‌دهند و این به خاطر گستردگی ارتباطات است.

وی در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم جامعه‌ای سرشار از عدالت، با اخلاق و زیبا برپا کنیم و این نیازمند کار، تلاش و پافشاری است. ایمان دارم ملت ایران در مقطع تاریخی سرنوشت‌ساز ماموریتش را به خوبی انجام خواهد داد و جامعه الگو به دست ملت ایران برپا خواهد شد. همه با هم به سوی ایران پرافتخار فردا.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
طرفدار دولت نهم و دهم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
۰
۰
آقای رئیس جمهور بعد از 8 سال حالا میگوئید نمیگذارند دیگه چی كار میخواهید بكنید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
۰
۰
نظرات به گوش ما رسید این روزگارمان است جهانیان پیشكش
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها