نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه 92 محل پرداخت منابع بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت را ار محل واگذاری اموال دولتی تعیین کردند.
کد خبر: ۵۶۳۶۴۲
تامین منابع بازنشستگی پیش از موعد از محل واگذاری اموال دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه در ادامه بررسی بخش درآمدی بودجه 92 در فصل مربوط به نظام اداری و مدیریت مقرر کردند منابع بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از محل منابع دستگاه ها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با سپرده گذاری یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی نزد سیستم بانکی با عنوان پشتیبان وثیقه تعهدات پروژه های خصوصی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس با 105 رای موافق، 36 رای مخالف و 17 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر با حذف بند 7-90 موافقت کردند. بنابراین مجلس اجازه سپرده یک میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی نزد سیستم بانکی نداد و این بند از بخش درآمدی هزینه بودجه 92 حذف شد.

بر اساس این گزارش، درپی اختلاف نظر برخی نمایندگان تهرانی و شهرستانی در خصوص هزینه کرد 50 درصد عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران این بند الحاقی را به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

 در بند الحاقی 8 آمده است که 50 درصد از عوارض موضوع بند الف ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران ماهانه به حساب تمرکز وجوه واریز می شود. این بند به این نکته اشاره دارد که 50 درصد از عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده شهر تهران به حساب خزانه وارد شود تا همه استان ها بتوانند از آن بهره مند شوند در حالی که قانون برنامه پنجم توسعه اظهار می دارد صد درصد عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده باید صرف امورات کلانشهر تهران شود.

در نهایت اصل و حذف این بند الحاقی که به دلیل مغایرت با قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت رأی نیاورد و برای بررسی بیشتر این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها