وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه غذایی برای کاهش اثرات سونامی بیماری‌های غیر واگیر خبر داد و گفت: این برنامه که با حضور کارشناسان سه وزارتخانه تدوین شده است به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۳۴۲۵
ابلاغ برنامه غذایی برای مقابله با سونامی بیماریهای غیر واگیر

دکتر محمد حسن طریقت منفرد در حاشیه همایش معاونان تحقیقاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه‌های پژوهشی این وزارتخانه، افزود: پراکندگی اعتبارات میان وزارت بهداشت و سایر سازمان‌ها باعث محدود شدن پاسخگویی شده است و باید در این زمیه تجدید نظری در تجمیع اعتبارات و روش هزینه کردن آن صورت گیرد.

وی در خصوص بدهی‌های این وزارتخانه توضیح داد: برطرف کردن این موضوع نیاز به توجه بیشتر مجلس و دولت دارد تا بتوانیم این بدهی‌ها را حذف یا به حداقل برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به راهکارهای وزارت بهداشت در خصوص مقابله با سونامی بیماری‌های واگیر دار اشاره کرد و افزود: در این راستا نشستی با فرهیختگان بخش تغذیه و کارشناسان وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار و در آن برنامه ویژه و مدونی تدوین شد.

طریقت منفرد با تاکید بر اینکه این برنامه به زودی اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: در خصوص سموم کشاورزی نیز باید همانند سایر کشورها از سموم کشاورزی پرهیز کنیم و بیشتر به سمت روش‌های ارگانیک حرکت کنیم.

وی همچنین به اختصاص ارز مرجع به دارو اشاره کرد و افزود: ارز مبادله‌ای به دارو اختصاص داده شده است اما سعی می‌کنیم تفاوت قیمت‌ها را با دو هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که در بخش سلامت در نظر گرفته شده است جبران کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در صورتی که دارو در بازار گران یا نایاب شود با پرداخت یارانه آن را تعدیل خواهیم کرد.

طریقت منفرد با اشاره به ترخیص دارو از گمرک با بیان اینکه دارو به طور مداوم به گمرک وارد و از آن ترخیص می‌شود، افزود: تعدادی از داروها که در گمرک مانده بود نیز بر حسب نیاز بازار و متقاضیان ترخیص شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها