کاغذ به عنوان اصلی‌ترین ابزار تولید در حوزه رسانه‌های مکتوب، حال چندان مناسبی ندارد.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۵
قیمت کاغذ به کجا می‌رود؟!

افزایش سرسام‌آور قیمت در این بازار، نگرانی همه فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای را باعث شده است، نگرانی که بجاست و لازم است برایش به معنای واقعی فکری کرد.

صد البته پایان عمردولت و واگذاری حل مشکلات این‌چنینی در کشور ما به دولت بعد امری مسبوق به سابقه است و تازگی ندارد، اما رسیدن قیمت‌ها به رقم‌های سرسام‌آور هرگز نه سابقه داشته و نه برای توقف حرکتش، اتخاذ تصمیمات فوری به مانند امروز ضرورت پیدا کرده است.

نگاهی به فهرست قیمت‌ها که در لحظه افزایش می‌یابد، هوش از سر هر بیننده می‌برد. افزایش بیش از چهاربرابری قیمت کاغذ گلاسه و رسیدن کاغذ تحریر به بالاتر از صد‌هزار تومان برای هر بند، قدر مسلم برای فعالان هرگز خوشایند نیست و می‌تواند صنعت چاپ و نشر و رسانه کشور را با بحران جدی روبه‌رو کند. این امر برای فعالان حوزه‌های نشر همچون کتاب و رسانه‌هایی همچون مجلات و نشریات هفتگی و ماهانه به معنای واقعی بحران است.

اکنون همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوری معطوف است و کسی در میان هزاران خبر از نامزدها و رخدادها سراغی از بازار بحران‌زده کاغذ نمی‌گیرد، اما همین رسانه‌ها که حامل این‌همه خبر از انتخابات‌ هستند، درگیر تهیه کاغذ مورد نیاز خود هستند، پس ضروری است که برای همین حاملان اخبار، زمینه فراهم و مشکلات تا حدی رفع شود که بتوانند به تحقق حماسه سیاسی کمک کنند.

اگر چه وضع کاغذ روزنامه در این شرایط به بحرانی بودن کاغذ تحریر و گلاسه نیست، اما روزنامه‌ها هم با این مشکل به معنای واقعی دست به گریبانند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. نامزدهای انتخاباتی خوب است در میان این همه وعده و وعید که از رابطه با آمریکا گرفته تا خدمت سربازی را شامل می‌شود، نگاهی هم به فضایی داشته باشند که حوزه خودشان هم هست؛ رسانه. و به مشکلات این حوزه هم عنایتی داشته باشند تا حرکت در مسیر موجود روان‌تر و با رنج کمتر همراه باشد.

رضا معصومی - ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها