معاون اول قوه قضائیه:

انتخابات بدون تخلف برگزار شد

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و اشاره به شیطنت رسانه‌ها و دولت‌های غربی و برخی اذناب داخلی درباره مطرح کردن موضوع تقلب گفت: قوه قضاییه و نیروهای امنیتی وانتظامی مجال طرح شیطنت آمیز مباحثی مانند تقلب و فتنه‌های جدیدی را در انتخابات نخواهند داد.
کد خبر: ۵۶۳۰۷۱
مجال فتنه‌ جدید در انتخابات را نخواهیم داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین وظیفه تمام مردم و مسئولان در انتخابات حضور و مشارکت حداکثری است، افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باردیگر شاهد شیطنت برخی رسانه‌ها و دولت‌های غربی و متاسفانه اذناب داخلی آنان هستیم که تلاش می‌کنند موضوع تقلب در انتخابات را در جامعه منتشر کنند؛ با این هدف که اگر نامزد خاص و مدنظر آنان رای نیاورد، ذهن‌ها را به سمت تقلب سوق دهند.

رئیس قوه قضاییه مطرح کردن موضوع تقلب در انتخابات را «شگرد و توطئه برملاشده و لورفته» غربی‌ها در انتخابات کشورهای مستقل دانست و با تاکید بر این‌که این شگرد در بسیاری کشورها از جمله در انتخابات سال 88 ایران به کار گرفته شد، تصریح کرد:‌ دشمنان ما باید بدانند که مردم و مسئولان ایران اسلامی آگاه هستند و اگر کسی در مسیر فتنه جدید حرکت کند با برخورد قاطع و قانونی مواجه خواهد شد.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز که وظایفی در انتخابات دارند باید با دقت کامل عمل کنند تا بهانه به دست کسی ندهند.

رئیس قوه قضاییه رعایت اخلاق انتخاباتی را بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: بعید نیست رعایت اخلاق انتخاباتی در شرایط فعلی جامعه و کشور یک واجب شرعی باشد. نامزدهای انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی ایران با نامزدهای انتخاباتی کشورهای دیگر کاملا تفاوت دارند.ن

آملی لاریجانی افزود: در جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت اصل نیست بلکه انجام مسئولیت و وظیفه و خدمت به مردم اصل است و براین اساس نامزدهای انتخاباتی باید توانایی‌های خود را معرفی کنند و دیگران را تخریب نکنند و از «بگم بگم‌هایی»‌ که به عنوان حربه‌ای برای تخریب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهیز کنند.

وی احراز صلاحیت کاندیداها در انتخابات، توسط شورای محترم نگهبان را در مسیر انجام وظیفه نظارتی این نهاد وظیفه‌ای تاریخی برشمرد و اظهار کرد: برحسب قانون اساسی شرایطی برای کاندیداهای ریاست جمهوری لازم است که از جمله آن مدیر و مدبر و رجال سیاسی و مذهبی بودن است و بدیهی است که این چند ویژگی مهم باید در سطح ملی باشد چرا که میان مدیریت اجرایی یک کشور با مدیریت یک اداره‌کل یا حتی یک وزارتخانه تفاوت وجود دارد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در چارچوب ملی و کشوری، مدیر و مدبر باشند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد که واجدان اوصاف مندرج در قانون برای نامزدهای انتخاباتی را احراز کند و برخی ردصلاحیت‌ها لزوما به معنای دارا نبودن این اوصاف از سوی کاندیداها نیست بلکه معنی آن این است که شورای نگهبان شرایط آنها را احراز نکرده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: این وظیفه نامزدهای انتخاباتی است که شرایط و ویژگی‌های خود را به شورای نگهبان عرضه کنند و اگر کسی نتوانست در این مسیر خود را بخوبی به شورای نگهبان عرضه کند، صلاحیت‌ او برای شورای نگهبان احراز نخواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در پایان توجه نهادهای ذی‌ربط به شرایط و نحوه حضور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و تغییر در نحوه ثبت‌نام‌ها با هدف افزایش شأن ثبت‌نام در این انتخابات را خواستار شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک حلول ماه عظیم‌الشان رجب، از این ماه به عنوان ماه استغفار و توبه و بازگشت به سوی حق‌تعالی نام برد و گفت:‌در این ماه شریف فرشته‌ای از بارگاه الهی بندگان را به سوی حق‌تعالی دعوت می‌کند و به بندگان الهی از جانب حق‌تعالی اعلام می‌دارد که خداوند، جلیس کسی است که با او انس بگیرد و مطیع کسی است که از او اطاعت می‌کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: میزان قرب به خداوند متعال به میزان عبودیت انسانهاست و انسانها در این مسیر عبودیت و قرب تا جایی پیش می‌روند که حضور حق‌تعالی را شهود می‌کنند و در نظر بر وجه او واله می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا ماه رجب را فرصت بسیار مغتنمی برای قرب الهی توصیف کرد و گفت: دعاها و مناجات‌های این ماه دریچه‌ای برای دستیابی به استجابت الهی و قرب تحصیل مدارج توحیدی است و امیدواریم همة مؤمنان از برکات این ماه عظیم ‌الشأن بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها