دزدان مسلح که شبانه از دختران و پسران جوان در شمال تهران اخاذی می کردند، برای فرار از دست پلیس در پوشش پرستار در خانه سالمندان مخفی می شدند.
کد خبر: ۵۶۲۷۳۹
پرستاری پوششی برای سرقت مسلحانه

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، بامداد شنبه 14 اردیبهشت 1392 مأموران گشت کلانتری 163 ولنجک در خیابان محمودیه به دو نفر پیاده که به سمت بالای میدان در حال حرکت بودند مشکوک و هنگامی که قصد بررسی آنها را داشتند، هر دو نفر اقدام به فرار می کنند.

در تعقیب و گریز مأموران با این دو نفر، یکی از آنها اقدام به کشیدن اسلحه به سمت مأموران می کند که بلافاصله با عکس العمل مأموران، فرد مسلح از ناحیه پای چپ مورد هدف دو گلوله قرار گرفته و دستگیر می شود.

با دستگیری متهم «امیر . الف» (38 ساله) و کشف یک فبضه اسلحه کمری از وی، پرونده سرقت مسلحانه تشکیل و به دستور قاضی جمشیدی، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه تهران، متهم جهت نجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرد.

با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهم «امیر . الف» به همراه متهم متواری پرونده به نام «احسان . م» (24 ساله) با تهیه یک قبضه اسلحه کمری قصد زورگیری مسلحانه در مناطق شمال شهر تهران را داشتند که در شب دستگیری، با مشاهده مأموران قصد فرار داشتند که یکی از آنها دستگیر می شود.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفیگاه متهمان در خیابان دماوند ـ خیابان جدیدی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مخفیگاه آنها منزل زن و مرد سالخورده ای است که متهمان از طریق یکی از شرکت های خدماتی و در پوشش پرستار به استخدام آنها در آمده اما از این محل به عنوان مکانی برای مخفی شدن و نگهداری اسلحه و مهمات جنگی (100 فشنگ جنگی) استفاده می کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که احسان قصد دارد تا بار دیگر و در پوشش شرکت های خدماتی و استخدام به عنوان پرستار، مخفیگاهی را برای خود تهیه کند که بلافاصله مخفیگاه متهم در منزلی واقع در خیابان اوستا شناسایی و این متهم نیز دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 دستگیر شد.

در شرایطی که «امیر . الف» منکر هرگونه سرقت مسلحانه شده بود، احسان ضمن اعتراف صریح به زورگیری های مسلحانه در مناطق شمال تهران در اعترافاتش به گارآگاهان گفت:«من برای کارگری به تهران آمدم و در داخل ترمینال با امیر آشنا شدم؛ در ابتدا امیر با طرح دوستی با من رفیق شد اما او مرا فریب داد و به پیشنهاد وی به غرب کشور رفته و در آنجا بواسطه دوستانی که من داشتم، یک قبضه اسلحه کمری به همراه حدود 100 فشنگ خریداری و مجددا به تهران آمدیم؛ پس از اینکه مخفیگاه امنی برای یک شغل پوششی در قالب پرستار سالمندان پیدا کردیم، سلاح و مهمات خود را در خانه هایی که در آنها استخدام شده بودیم پنهان می کردیم ؛ من و امیر به قسمت های بالای شهر تهران مثل ولنجک، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، درکه، دربند و دیگر نقاط شهر که افراد پولدار زندگی می کنند مراجعه و پس از شناسایی دختران و پسران پولدار، آنها را در مکان های خلوت  گیر  انداخته و پس از تهدید با سلاح اسلحه کمری و قمه، پول، گوشی، طلا و ساعت آنها را دزدیده و بلافاصله از محل فرار می کردیم».

متهم افزود:«طراحی نقشه سرقت و تهیه سلاح و مهمات تسط امیر صورت گرفت و من فقط در سرقت ها با وی مشارکت داشتم و در حالیکه برای انجام سرقت مسلحانه در زعفرانیه به سمت ولنجک، دنبال پیدا کردن سوژه برای سرقت بودیم مأمورین به ما مشکوک شدند؛ پیش از مشکوک شدن مأموران، اسلحه و اسپری در دست من بود و قمه نیز نزد امیر بود اما در طول مسیر قمه را گرفتم و اسلحه و اسپری را به امیر دادم ؛ زمانیکه مأموران به ما دستور ایست دادند ، امیر را دیدم که به سمت آنها اسلحه کشیده و من دیگر از آنجا فرار کردم».

متهم در ادامه اعترافاتش صراحتا گفت:«شغل پرستاری یک کار پوششی بود و هدف اصلی ما انجام سرقت های مسلحانه بود».

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات صریح یکی از متهمان به انجام سرقت های مسلحانه و استفاده از پوشش پرستاری سالمندان جهت انجام جرایم و سرقت های خود و با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم بویژه زورگیری و سرقت های مسلحانه توسط متهمان، جهت شناسایی شکات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها