دهقان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

هاشمی رفسنجانی در مرحله دوم شکست می‌خورد

نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: با پیش فرض‌های موجود احتمال کناره‌گیری آیت‌الله هاشمی از این دوره از انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۵
احتمال کناره‌گیری هاشمی از کاندیداتوری وجود دارد

کامران باقری لنکرانی در دیدار با جمعی از طلاب اصفهان با اشاره به اینکه انتخابات این دوره از ریاست جمهوری نسبت به دوره گذشته از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، اظهار کرد: مهم بودن این دوره از انتخابات ریاست جمهوری واقعیتی انکار‌نا‌پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نخستین انتخابات پس از جریان فتنه است، ادامه داد: در جریان انتخابات مجلس تحلیلی بود که براساس این تحلیل اگر جریان اصلاح‌طلب قهر کند، انتخابات پر‌رنگی شکل نمی‌گیرد اما با وجود این تحلیل‌ها این موضوع محقق نشد.

نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع تمام افکار و دیدگاه‌ها بر روی انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده است، تصریح کرد: براساس این موضوع گروه‌های مختلفی گفتمان و تفکر‌های مختلفی را دنبال می‌کنند و برخی از افراد درصدد قرار گرفتن در مصدر قدرت هستند.

ماندن یا نماندن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

وی با اشاره به اینکه جریان‌هایی که از وقایع و فتنه سال 88 دچار آسیب شده‌اند و خود را دارای حق می‌دانند به دنبال انتقام گرفتن این وقایع در این دوره از انتخابات هستند، اضافه کرد: این افراد و جریان‌ها برای دست‌یابی به این هدف خود برنامه‌ریزی‌های مختلفی کرده‌اند و احتمال ارتباط رگه‌هایی از این برنامه‌ریزی‌ها با جریان‌های برانداز خارج از کشور وجود دارد.

باقری لنکرانی با بیان اینکه افرادی که با عنوان گروه اصلاح طلب برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند از ظرفیت رأی‌آوری وسیع در سطح کشور برخوردار نیستند، تأکید کرد: ماندن یا نماندن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری محل تردید است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که با استفاده از موتور‌های جستجو‌گر اینترنتی عکس هاشمی 2005 را جستجو کنیم، به گفته برخی از افراد این موضوع نوعی روزه باطل کردن محسوب می‌‌شود افزود: نگاه به این موضوع نیز مشکل‌ساز است و در این شرایط احتمال تکرار رفتار‌ها و کاروان‌های گذشته وجود دارد.

جریان چسبنده به قدرت حاضر به از دست دادن قدرت نیست

نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: مطالعات صورت گرفته در کشور نشان می‌دهد که آیت‌الله هاشمی طرفدارانی دارد، اما به دلیل وجود رأی منفی بسیار نسبت به وی احتمال اینکه آیت‌الله هاشمی اکثریتی را برای خود فراهم آورد که در دور نخست و دوم به ریاست جمهوری برسد، بعید است.

وی با اشاره به اینکه با پیش فرض‌های موجود احتمال کناره‌گیری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و اگر بماند نیز به آن جریانی که دنبال برخی گفتمان‌ها و توجه به سناریو‌های دیگر نیز وجود دارد، اظهار کرد: در این جریان پیش از مهم بودن رئیس جمهور این نکته مهم است که رئیس جمهور یارانش را چگونه انتخاب کند، خط قرمز او چیست و مبنای کار رئیس جمهور چگونه است.

باقری لنکرانی اضافه کرد: از سوی دیگر نیز جریان‌های چسبنده و وابسته به قدرت وجود دارد و این جریان‌ها به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن قدرت نیستند.

وی با تاکید بر اینکه این جریان چسبندگی به قدرت با حسن ظن تصمیم به حضور جدی و اساسی دارد و امیدی که تمام گروه‌ها داشته، این بود که یک وضعیت دو ‌قطبی شکل بگیرد، تصریح کرد: جریان چسبنده به قدرت می‌گوید 40 درصد آرا با این جریان است.

آیت الله مصباح نظر در مورد اصلح را داده‌اند

نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اما حضور حرف سوم محاسبات گروه‌های بسیاری را برهم می‌زند، ادامه داد: این دو جریان عنوان می‌کنند که چرا باید شخصی همچون آیت‌الله مصباح کاندیدا معرفی کند و ما داشتیم کار خودمان را می‌کردیم اما شما آمدید و بازی را برهم زدید.

وی با بیان اینکه در هر صورت وجود این جریان سوم برای تمام افراد آزار‌ دهنده شده و این جریان تا روز‌های پایانی یک نماینده داشت و در روز‌های پایانی نیز این تعداد افزایش یافت، تاکید کرد: این موضوع از سویی بد نیست چرا که برخی از جریان‌ها 50 یا 70 نماینده در بین کاندیدا‌ها دارند.

باقری لنکرانی با تاکید بر اینکه اما این جریان نیز باید با یک پرچم در انتخابات حاضر شود چرا که این جریان متفاوت از دو جریان دیگر است و سبد رای آن دو گروه دیگر تا حدود زیادی با یکدیگر هم‌پوشانی دارد و سبد رای این جریان متفاوت از جریان‌های دیگر است، افزود: روز گذشته به خدمت آیت‌الله مصباح رسیدم و ایشان خطاب به بنده گفتند که اتفاق جدیدی نیفتاده و یک نظر را در مورد اصلح داده‌ایم و در این زمینه نظر تغییری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین آیت‌الله مصباح عنوان کردند که شما وظیفه دارید، همچنان این گفتمان و نظر را ترویج بدهید و نباید اجازه شکل‌گیری این تشتت و سردرگمی را بدهید و هر فردی به وظیفه خود عمل کند، گفت: عنوان نمی‌کنم که به چه شخصی رأی بدهید، اما شما باید با هواس کامل رأی بدهید و با باور به جریان گفتمان انقلاب اسلامی رأی می‌دهید، اما پس از رأی دادن متوجه می‌شوید که به جریانی رأی داده‌اید که افرادی در فهرست مشاوران آن قرار دارند که این افراد در دوران اصلاحات و سازندگی نیز طراحان برنامه بوده‌اند.

افرادی که درصدد مدیریت رأی مردم هستند به صورت قطعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند

نامزد یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همچنین شما چشم باز می‌کنید و تصور انجام یک کار خوب را دارید اما پس از رأی دادن نگاه می‌کنید که در پازل چسبندگان به قدرت قرار گرفته‌اید، اظهار کرد: این دوره از انتخابات از پیچیدگی خاصی برخوردار است و ما در این دوره شاهد نزدیکی شعار‌ها، توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و استناد به فرمایش ایشان در شعار‌ها هستیم، در صورتی که این موضوع در گذشته وجود نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه حضور و مشارکت گسترده مردم در کنار انتخاب فرد اصلح از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات زمانی ایجاد می‌شود که مردم این انتخابات را شفاف ببینند و اثر‌گذاری این انتخابات و اعتماد به رأی مردم باید نشان داده شود.

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه مدیریت رأی مردم سبب بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: مردم به این دلیل که اصل نظام را قبول دارند در انتخابات این دوره حضور گسترده‌ای دارند، افرادی که درصدد مدیریت رأی مردم هستند به صورت قطعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
۰
۰
درموردخودتان بگوییددرمورددیگران پیشگویی نكنیدلطفا.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
۰
۰
آقای باقری یك صدم رای بدست نخواهد آورد. در 24 خرداد مشخص میشود آقای هاشمی با بیش از 70 درصد پیروز خواهد شد چون مردم تشنه حضور بودند .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
۰
۰
خودتون هم میدونید باآمدن هاشمی هیچ شانسی ندارید برای همین تنها راه رو تخریب میدونید
د
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
۰
۰
چشم امیدمامردم ایران به آمدن آیت اله هاشمی است واوست كه میتواندسیاست خارجی واقتصادداخلی راسامان بخشدومطمئن باشیدبالای70درصدآراءبدست میاوردزنده بادهاشمی

نیازمندی ها