این روزها جشنواره موسیقی خلیج فارس در قالب برنامه‌‌ای سه‌گانه با اجرای سه گروه موسیقی در حال اجراست و کیوان ساکت و سالار عقیلی روی صحنه رفتند که به دلیل استقبال مخاطبان این کنسرت یک شب هم تمدید شد.
کد خبر: ۵۶۲۶۷۵
خیام‌خوانی گروه لیان در حضور خانواده خیام!

در ادمه قرار است بیست و ششم اردیبهشت فرمان فتحعلیان روی صحنه برود و آخرین گروه موسیقی این جشنواره هم گروه موسیقی لیان است که بیست و هشتم اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

با محسن شریفیان نوازنده نی انبان و سرپرست این گروه موسیقی بوشهری گفت‌و‌‌گوی کوتاهی انجام داده‌ایم.

ظاهرا قرار است در کنسرت‌تان خیام‌خوانی داشته باشید.

چون کنسرت ما روز بزرگداشت خیام برگزار می‌شود تصمیم گروه بر این شد خیام‌خوانی هم داشته باشیم. خیام‌خوانی از افتخارات موسیقی بوشهر محسوب می‌شود و تنها جایی است که خیام در موسیقی به عنوان یک ژانر شناخته می‌شود.

فقط خیام‌خوانی دارید؟

کارهای خودمان را هم اجرا می‌کنیم و علاوه بر آن خیام‌خوانی هم داریم. در این کنسرت، موسیقی تلفیقی هم اجرا می‌شود و «درشن ‌آنن» و «پیام وقار»، نوازندگان خارجی هستند که در این کنسرت گروه لیان را همراهی‌می‌کنند.

شما در نشست خبری‌تان گفته بودید قرار است خانواده خیام به کنسرت‌تان بیایند. این حرف را تائید می‌کنید؟

حتما شما هم فکر می‌کنید این خبر واقعیت ندارد!

راستش من فکر کردم خانواده خیام که از اهالی موسیقی هستند به کنسرت می‌آیند.

نه این دروغ نیست و خانواده خیام بیست و هشتم اردیبهشت در تالار وحدت حضور خواهند داشت. باز هم تاکید می‌کنم که خانواده خیام شاعر به کنسرت می‌آیند. توضیح بیشتری هم نمی‌دهم و ترجیح می‌دهم در کنسرتم همه را غافلگیر کنم.

شما چندی پیش به جشنواره الجزایر هم دعوت شدید و در این جشنواره لباس همه اعضای گروه مزین به نام خلیج‌فارس بود. کمی درباره این موضوع توضیح‌دهید.

بنده بسیار روی خلیج‌فارس حساس هستم و در هر جشنواره‌ای که نام خلیج‌فارس تحریف شده و جعلی باشد بشدت واکنش نشان می‌دهم. بنا به دعوتی که برای اجرای برنامه از ما شده بود به الجزایر رفتیم. با اقامت چند روزه در این جشنواره متوجه شدم آنها در اخبار و برنامه‌های خود اصرار داشتند نام جعلی عربی را بر خلیج همیشه فارس بگذارند، حتی در مصاحبه‌ها و گزارش‌های تلویزیونی هم بر این موضوع تاکید می‌کردند. به ذهنمان رسید جوابی به این گستاخی‌ها بدهیم، بنابراین قرار شد هنرمندان ما با نوشتن نام «خلیج‌فارس» بر لباس‌هایشان به اجرای برنامه بپردازند. آنها که می‌دانستند من هنرمندم و سیاسی نیستم، کسی هم نمی‌تواند به من اعتراض کند چون دیپلمات نیستم همان‌طور که من به گزارشگر تلویزیونی آنها در استفاده از نام جعلی عربی اعتراضی نکردم، ما هم با نوشتن «وطن یعنی خلیج تا ابد فارس» اعتراض خودمان را نشان‌دادیم.

دوست نداشتید کنسرت خلیج‌فارس را در بوشهر که استان خودتان است هم برگزار کنید؟

مسلما آرزوی من و همه اعضای گروه و فکر می‌کنم خیلی از مردم استان باشد. اما جو به گونه‌ای است که حتی ادارات خصوصی بوشهر هم جرات نمی‌کنند از ما برای اجرا دعوت کنند.

در هر صورت روزی ما را خدا می‌دهد. اما دوست دارم کارهای ما از تلویزیون پخش شود. چون به هیچ‌وجه با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری نداریم و بالاخره باید جایی باشد تا موسیقی ما که بومی بوشهر است، به گوش مردم برسد. در پایان هم جا دارد از سرپرست دفتر موسیقی آقای پاشایی و از حمایت‌های دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد، تشکر کنم؛ ایشان نه‌تنها از موسیقی ما، بلکه از موسیقی بومی‌ ایران حمایت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها