مردی که مقابل خودپردازهای شهر مشهد افراد سالخورده و بی‌سواد را فریب داده و به بهانه دریافت یا انتقال پول، از حساب‌هایشان سرقت و کارت‌های سوخته را جایگزین کارتشان می‌کرد، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۵۶۲۶۵۹
دزدی از مادربزرگ​ها پای عابربانک‌

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چندی پیش زن سالخورده‌ای با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی علیه مردی به اتهام سرقت کارت اعتباری بانکی و پول‌هایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، وی روز حادثه برای برداشت پول مقابل یک خودپرداز می‌رود و وقتی موفق به دریافت پول نمی‌شود، از مردی که کنارش ایستاده بوده، کمک می‌خواهد که مرد غریبه با ادعای این‌که دستگاه خود پرداز بانک خراب است، کارت را به شاکی پس داده و از محل دور می‌شود.

عرفانی یادآور شد: روز بعد شاکی وقتی موفق به برداشت پول از حسابش نمی‌شود، با مراجعه به بانک می‌فهمد پول‌هایش سرقت شده و با آن، اینترنتی خرید شده است.

دوربین بانک، تصویر سارق را لو داد

وی اضافه کرد: با طرح این شکایت، ماموران در بازبینی دوربین مداربسته خودپرداز بانک، تصویر مرد سارق را به دست آوردند و چند روز پیش متهم فراری را هنگام فریب یک مرد سالخورده دیگر دستگیر کردند.

اعتراف دزد سابقه‌دار

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد پس از آزادی از زندان مقابل دستگاه‌های خودپرداز بانک می‌ایستاده و با دیدن افراد سالخورده و بی‌سواد، به بهانه کمک به آنها و بررسی کارت‌هایشان، کارت‌های واقعی افراد را سرقت و به جای آن، کارت‌های سوخته را به آنها می‌داده و سپس پول حساب آنها را برداشت یا به حساب کارت‌های مسروقه دیگر واریز و دوباره آن را برداشت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ضمن هشدار به شهروندان بویژه از افراد بی‌سواد و سالخورده خواست چنانچه قصد استفاده از کارت های اعتباری بانکی را دارند حتما به همراه یکی از اعضای خانواده خود به دستگاه های خودپرداز مراجعه کنند یا از کارکنان بانک ها در این رابطه کمک بخواهند.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها