برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود

نمایش 100 شیء تاریخی در موزه ملی ایران

رئیس کل موزه ملی ایران از نمایش تعدادی از اشیاء استردادی به ایران از جمله تعدادی از الواح هخامنشی برای نخستین بار در نمایشگاهی در موزه ملی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۵۴۴
نمایش 100 شیء تاریخی در موزه ملی ایران

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، اسدالله محمدپور با اعلام این خبر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استرداد اشیاء تاریخی ایران از کشورهای مختلف گفت: در این نمایشگاه که پنج شنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد بخشی از اشیاء استردادی به کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته وی، گزیده آثار تاریخی استرداد شده به ایران شامل 100 شی تاریخی از جمله الواح هخامنشی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در موزه ملی ایران برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدپور افزود: این نمایشگاه از 26 اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم خرداد ادامه خواهد داشت و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مستندی در خصوص اشیاء استردادی ایران پخش خواهد شد.

رئیس کل موزه ملی ایران خاطر نشان کرد: اشیای تاریخی استردادی شامل 118 قلم در سال 1383 و 18 قلم در سال 1390 از پر‌کارترین و زیباترین ظروف سنگ صابون و مرمر متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد تمدن حاشیه هلیل رود ازحراجی برکت لندن، 300 قلم گل‌نبشته باروی تخت‌جمشید در سال 1383 متعلق به تمدن هخامنشیان از موسسه شرق شناسی شیکاگو و 190 قلم آثار مفرغی لرستان قابل ثبت در سال 1386 متعلق به هزارة اول قبل از میلاد از کشور امارات بودند.

newsQrCode
برچسب ها: الواح هخامنشی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها