جوش صورت یا آکنه یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به پزشک و یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی بویژه در افراد جوان است. به زبان ساده علت ایجاد آن تولید بیش از معمول چربی از سوی غدد چربی پوست است. عوامل متعددی می‌تواند این ترکیب ترشح چربی و ایجاد جوش‌های صورت را باعث شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۹۰
درمان جوش صورت؛ از ماسک‌های گیاهی تا ماساژ پوست

اگر شما از نوع شدید یا مزمن این بیماری رنج می‌برید می‌دانید که گاهی درمان دارویی از جمله آنتی‌بیوتیک و هورمونها شاید به اندازه کافی موثر نباشد اینجاست که می‌توانید روش‌های بی عارضه را امتحان کنید که در بسیاری موارد جایگزین موثری در درمان جوش یا آکنه است.

نظافت پوست به دلیل آن‌که جلوی بسته شدن منافذ پوست و کاهش چربی می‌شود روش ساده‌ای در پیشگیری و درمان جوش صورت است.

توصیه می‌شود روزانه حداقل دو بار پوست صورت را با آب گرم و شوینده‌های مخصوص بشویید.

صابون‌های گلیسیرین یا ضدباکتری نیز گاهی توصیه می‌شود. صابون چای سبز یا صابون بابونه نیز از درمان‌های موثر برای انواع جوش‌ها محسوب می‌شود.

بهتر است از مواد غذایی محرک از جمله ادویه جات بویژه فلفل، غذاهای سرخ‌کردنی و شکلات برای مدتی پرهیز شود. همچنین غذاهای دریایی نیز برای کسانی که از جوش و سایر بیماری‌های پوستی رنج می‌برند مضر است.

استفاده از ماسک‌های گیاهی نیز می​تواند روش مفیدی در سلامت پوست و نیز کمک به درمان جوش صورت باشد این ماسک‌های گیاهی که می​تواند حاوی ترکیباتی از گیاهان مختلف از جمله خیار، چای سبز، جیسینگ، زنجبیل، آواکادو، بابونه، زعفران، گل داوودی، گل سرخ، انار، و کیوی باشد.

با سازوکار‌های مختلف از جمله کاهش ترشح چربی صورت باز کردن منافذ پوست بهبود جریان خون پوست و تحریک کلاژن‌سازی می‌تواند ضمن کمک به درمان جوش‌های صورت، سلامت و جوانی پوست را برای شما به ارمغان آورد.

بهتر است از مواد آرایشی که خود از علل جوش صورت بوده و باعث پیری زودرس پوست می‌شود کاسته و این مواد طبیعی را جایگزین کنید تا از پوستی شاداب و زیبا بهره‌مند شوید.

ماساژ پوست صورت نیز می‌تواند با کمک به توزیع چربی‌ها و بهبود جریان خون، روش موثری باشد. بر اساس طب چینی علت جوش صورت تجمع رطوبت و گرما در بدن است. نوعی ماساژ مخصوص با فشار سنگ روی بدن (گواشا) وجود دارد که می‌تواند با دفع رطوبت و گرما از مسیرهای طب سوزنی (مریدین) در درمان بیماری‌های پوستی مختلف مفید باشد.

طب سوزنی نیز با روش کاملا تخصصی می تواند با افزایش جریان خون کاهش التهابات پوستی تحریک کلاژن‌سازی کاهش ترشح چربی و کند کردن روند شاخی شدن پوست روش موثری در کمک به درمان جوش صورت بویژه جوش‌های شدید و مقاوم به درمان باشد.

دکتر امیرهومن کاظمی - متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهشید شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
۰
۰
توضیحات كافی نبود
بهار
-
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
۰
۰
بله عزیزم صوب معمولی ایجاد جوش میكنه برات .
همیشه از یه صوب گیاهی استفاده كن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها