همزمان با برگزاری آخرین روز شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نمایش های حاضر در بخش میهمان این رخداد به روی صحنه می روند.
کد خبر: ۵۶۱۳۴۳
برنامه آخرین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

اجراهای امروز جمعه 20 اردیبهشت ماه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به بخش مهمان جشنواره اختصاص یافته است.

در این روز نمایش «شویک در جنگ جهانی دوم»، به کارگردانی فرزاد معافی که در بخش مدرسان شرکت کرده است، روی صحنه می رود.

این نمایش با مدت زمان 75 دقیقه در نوبت های 16 و 18 دو اجرا در جشنواره پیگیری می شود.

در بخش مهمان نیز چهار نمایش حضور دارند که سالن کوچک تئاتر مولوی میزبان یکی از آنهاست.

نمایش «آتونال» نوشته و کارگردانی مجتبی کریمی در نوبت های 19 و 20 و 30 دقیقه این تالار اجرا می شود.

در سالن استاد خورشیدی دانشگاه سینما تئاتر نیز نمایش «صندلی ها» به کارگردانی حسین رحیمی روی صحنه می رود. این نمایش در نوبت های 14 و 16 میزبان عموم مخاطبان خواهد بود.

نمایش بر «پهنه اقیانوس» کار لیلی مهدوی نیز در نوبت های 17 و 19 سالن خانه نمایش اداره تئاتر اجرا خواهد شد و تالار هنر نیز به اجرای نمایش «احساس آبی مرگ» کار امین میری اختصاص دارد که در نوبت های 15 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه اجرای خود را پشت سر می گذارد.

اجرای نمایشنامه خوانی های «گلدونه خانم» کار علی بهرامی و «دل نازک» کار فائقه صالحیان در نوبت های 16 و 19 پایان بخش اجراهای نمایشنامه خوانی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران هستند.

در بخش تله تئاتر نیز، آخرین روز جشنواره به پخش تله تئاتر «نقشه روباه» کار سهیل ساعی اختصاص دارد که در ساعت 16 سالن استاد ناصری برای عموم تماشاگران به نمایش در می آید.** تبادل دانش بین ما و هنرمندان تئاتر خیابانی ایران اتفاق خوبی بود

کارگردان نمایش «هجوم» از کشور اسلوونی هنرمندان تئاتر خیابانی ایران را افرادی پرانرژی، دارای اعتماد به نفس و قوه تخیل خوب و در عین حال با انظباط و تمرکز پایین توصیف کرد.

«ویدا سرک ونیک» مدرس کارگاه آموزشی «بیومکانیک، بداهه گویی و هوشیاری» که از کشور اسلوونی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور دارد، گفت: در طی روزهای کارگاه آموزشی با هنرمندانی کار کردیم که اطلاعات خوبی در زمینه تئاتر خیابانی داشتند و مدت ها در این رشته کار کرده بودند. این نکته باعث شده بود که تبادل دانش و اطلاعات بین ما و شرکت کنندگان اتفاق بیافتد.

وی افزود: هنرمندان ایران را افرادی پر انرژی و اجرا کنندگانی قوی دیدم که اعتماد به نفس خوبی دارند و از قوه تخیل قدرتمندی هم برخوردارند اما دیسیپلین و تمرکزشان پایین است.

«سرک ونیک» یکی از مشکلات این دوره را شرکت نکردن بانوان تئاتر خیابانی دانسته و گفت: اگر هنرمندان تئاتر خیابانی فقط مرد باشند بعدها نمی توانند در اجرا و ارتباط با مخاطب موفق عمل کنند و کارشان بسیار سخت می شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی فردا (شنبه 21 اردیبهشت ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه در مجموعه تئاترشهر به کار خود پایان می دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها