رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد:

تلاش برای دیجیتالی کردن اسناد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: همه تلاش ما این است که در عرصه دیجیتالی کردن اسناد، استانداردی تولید کنیم تا مدیریت درستی در این زمینه داشته باشیم.
کد خبر: ۵۶۱۳۱۶
تلاش برای دیجیتالی کردن اسناد

اسحاق صلاحی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با تبریک میلاد امام محمد باقر (ع)، سهم سرانه مطالعه در کشور را پایین دانست و گفت: باید در این عرصه بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی افزود: در حوزه کتاب افتخار سازمان اسناد این است که نخستین کتابخانه ملی در جهان است که به شکل شبانه روزی خدمات می دهد و این تنها فرصتی است که تنها در اختیار کتابخانه ملی ایران است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: کتابخانه ملی در طول سال فقط سه روز تعطیلی دارد و آن هم در روزهای اول فروردین، 10 محرم و 21 ماه رمضان است.

صلاحی اظهارداشت: فرصت خوبی برای ناشران نیز فراهم کرده ایم و افتخار داریم امروز هشت هزار ناشر فعال عضو الکترونیک سازمان اسناد هستند و آنها بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند خدمات بگیرند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: در حوزه خدمات مرجع مجازی، تنها کتابخانه ملی در دنیا هستیم که سه خدمت را همزمان ارائه می کنیم.

وی اضافه کرد: 130 هزار عضو داریم و روزانه دو هزار نفر در سازمان اسناد با شرط حداقل دانشجوی کارشناسی ارشد به سازمان اسناد مراجعه می کنند.

صلاحی یادآور شد: بزرگترین اهدای کتاب چاپی در سال گذشته رقم خورد و بیش از 55 کتاب چاپی به کتابخانه ملی هدیه شده است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: بزرگترین اهدای نسخ خطی و نفیس در سال گذشته انجام شد و بیش از 1200 نسخه چاپ سنگی و نسخ سنگی اهدایی داشتیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از علما نیز کتابخانه شخصی خود را هدیه به کتابخانه ملی کردند.

صلاحی اظهارداشت: اسناد دوره مشروطیت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، نهضت ملی شدن نفت و نهضت جنگل و بحث نواب صفوی یک بار دیگر بازیابی شده است.

وی افزود: بیش از دو هزار ساعت از تاریخ انقلاب اسلامی را به عنوان تاریخ شفاهی ثبت و ضبط کرده ایم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور  تصریح کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم که از امحای اسناد در دستگاههای دولتی جلوگیری کنیم و این کار انجام شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: سال گذشته بیش از 32 عنوان کتاب  چاپ کردیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها