عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیأت ایرانی در مذاکراتی که با مقامات اردنی داشت آنها قول دادند تا دولت سوریه را در مبارزه با تروریست ها کمک کرده و در راستای حمایت از مقاومت سوریه گام بردارند.
کد خبر: ۵۶۰۹۶۴
قول مقامات اردنی برای برخورد با تروریست های سوری

عوض حیدرپور نماینده شهررضا در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به سفر علی اکبر صالحی و هیأتی از ایران به کشور اردن، گفت: اینجانب هم در این سفر حضور داشتم که در اردن با وزیر امور خارجه این کشور، نخست وزیر و پادشاه آن دیدار و گفت وگو کردیم.

وی با بیان اینکه این سفر نتایج مثبتی به همراه داشت، افزود: مقامات اردنی به شرایط سخت این کشور در مقابل چشم طمع اسرائیل به خاکشان اذعان داشتند و در عین حال قول دادند که با مقاومت فلسطین همکاری و همراهی داشته باشند.

نماینده شهرضا افزود: مقامات اردنی تأکید کردند که تا ایجاد کشور مستقل فلسطین حمایت خود را از مقاومت فلسطین ادامه دهند. همچنین از آمادگی همکاری و همراهی با ایران در راستای تحقق اهداف منطقه‌ای انقلاب اسلامی خبر دادند.

حیدرپور با بیان اینکه مقامات اردنی از پیشنهادهای ایران برای همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی استقبال کردند، گفت: قرار شد تا تیم های کارشناسی دو کشور موضوعات همکاری بیشتر را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه ما در نشست با مقامات اردنی در خصوص وضعیت بحرانی سوریه هم صحبت‌هایی داشتیم، گفت: مقامات این کشور قول دادند که در جهت تقویت مقاومت سوریه همکاری های لازم را داشته باشند و نسبت به برخورد با تروریست ها همکاری کنند تا موانعی که بر سر پیروزی مقاومت سوریه در برابر تروریست ها وجود دارد از میان برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مقامات اردنی تأکید کردند که همراه با دولت و ملت سوریه در متنبه کردن و سرکوب تروریست ها کمک لازم را انجام دهند.

حیدرپور گفت: بعد از دیدار با مقامات اردنی هیأت ایرانی به سوریه رفت و شب گذشته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کردیم.

وی با بیان اینکه بشار اسد از همراهی و همدلی جمهوری اسلامی ایران و کمک های ایران برای رفع بحران سوریه تقدیر کرد و در عین حال از کشورها به خصوص برخی از کشورهای عرب که از تروریست ها حمایت می کنند، گلایه و انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
عجب دیپلماسی توانمندوپویایی!!!! آقا سرور بزرگوار دانشمند دلبندم مجید این اردن بی لیاقت شاهراه خیانت به ایران وسوریه وفلسطینه . خدائیش من موندم چطورحضورنیروهای آمریكایی برای حمله به سوریه -كمكهای بیدریغ وهمكاری اردن باعراق درجنگ تحمیلی وكمك به آمریكابرای خیانت به عراق درجنگ خلیج رو نادیده میگیرید؟ به قول كی دلخوش كردین؟؟؟ به كاهدون زدین عزیزم

نیازمندی ها