معاون امور هنری وزیر ارشاد:

لباس رسمی مردان سازماندهی می شود

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این معاونت مکلف است در حوزه لباس آقایان از تمام ظرفیت ها و خلاقیت های موجود استفاده کند و با بهره گیری از نظر پژوهشگران و از طریق برگزاری نشست های تخصصی به ساماندهی این بخش بپردازد.
کد خبر: ۵۶۰۴۶۶
لباس رسمی مردان سازماندهی می شود

حمید شاه آبادی صبح امروز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سال 92 ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برنامه های معاونت امورهنری در سالجاری را در سه عرصه تجسمی،تئاتر و موسیقی تشریح کرد.

وی در مورد فعالیت های معاونت امورهنری در حیطه مد و لباس گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این معاونت مکلف است در حوزه لباس آقایان از تمام ظرفیت ها و خلاقیت های موجود استفاده کند و با بهره گیری از نظر پژوهشگران و از طریق برگزاری نشست های تخصصی به ساماندهی این بخش بپردازد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم بهره گیری از شاخص های میهنی و دینی در تهیه لباس آقایان تاکید کرد و افزود: فراخوان جمع آوری آثار این عرصه در سال 92 منتشر خواهد شد تا به این ترتیب بتوانیم با بررسی طرح های پیشنهادی لباس مشخصی را براساس سلایق مردم و به عنوان نماد پوشش آقایان معرفی کنیم.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین به دنبال راه اندازی موسسات تک منظوره با موضوع مد و لباس هستیم که در واقع تمام فعالیت های مد و لباس زیر پوشش این موسسه فعالیت خود را انجام خواهند داد.

آموزشگاه های 33 گانه هنری ساماندهی می شوند

معاون هنری وزیر ارشاد در مورد برنامه های اداره کل آموزش توضیح داد: از دیگر برنامه های ما توجه به ساماندهی امور هنرستان ها و آموزشگاه های 33 گانه هنری است. در این خصوص در سال 92 نمایشگاه دائمی برای معرفی آثار هنرجویان هنرستان ها برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین از برگزاری آزمون متمرکز این هنرستان ها در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این آزمون سراسری می تواند ما را به ارتقای کیفیت آموزش امیدوار کند.

صدور پروانه نمایش دائم به گروه های نمایشی

شاه آبادی صدور پروانه نمایش دائم به گروه های نمایشی را از جمله مهترین برنامه های حوزه تئاتر در سال جدید معرفی کرد و اظهارداشت: ساماندهی پروانه های نمایشی به صورت درجه بندی الف،ب و ج جز اقدامات مهم معاونت امور هنری در عرصه تئاتر است.تا امروز 670 گروه تئاتری این پروانه ها را دریافت کرده اند و امیدوار هستیم برای امسال این روند ادامه پیدا کند.

به گفته وی، تمام گروه های تئاتری که پروانه دائمی نمایش دریافت کنند، از ردیف بودجه مشخصی برخوردارخواهند بود.

توجه ویژه به جوانان علاقه مند به عرصه موسیقی

شاه آبادی درباره فعالیت های دفتر موسیقی در سال جاری اظهارداشت: در حوزه موسیقی ما به دنبال معرفی جوانان علاقه مند و مستعدی هستیم که در زمینه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت داشته اند.

وی به سامان دهی کانون نخبگان فجر نیز اشاره کرد و توضیح داد: تمام برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر در سال های گذشته به عضویت این کانون درمی آیند.

برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت در 26 مرداد 92 در شهر کرمانشاه، برپایی جشنواره موسیقی نواحی در تهران و کرمان و فعالیت در زمینه هولوگرام ملی و برچسب اطمینان به تولیدات عرصه موسیقی از دیگر برنامه های دفتر موسیقی در سالجاری بود که شاه آبادی به آن اشاره کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:جشنواره قطعات برتر موسیقی با انگیزه حمایت از آلبوم های برتر نیز تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد. ضمن اینکه فراخوان جشنواره موسیقی فجر نیز فردا (سه شنبه) منتشر خواهد شد.

ساماندهی 158 رشته هنری آموزشگاه علمی و کاربردی

شاه آبادی ضمن اشاره به برگزاری نشست با مدیران در خصوص توسعه فعالیت های کیفی مراکز آموزشی علمی و کاربردی هنر یادآور شد:ساماندهی 158 رشته هنری در 190 شعبه آموزشی با یکصد هزار دانشجو از جمله اولویت های آموزشی معاونت امورهنری است.

برگزاری اکسپو با همکاری هنرمندان

وی در خصوص فعالیت های عرصه تجسمی گفت: در حوزه تجسمی نمایشگاه جامعی را مشابه کاری که در اکسپوی بهار در تالار رودکی انجام دادیم با محوریت خود هنرمندان و به منظور عرضه آثار تجسمی ارزان قیمت تا سقف یک میلیون تومان برگزار خواهیم کرد.

شاه آبادی افزود: این نمایشگاه فروش آثار هنری بدون دخالت نگارخانه ها و با نظارت مستقیم هنرمندان و با مشارکت همه استان های کشور، برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این اکسپو این است تا درکنار نهادها و مووسات دولتی، مردم نیز آثار هنری را خریداری کنند.

معاون امورهنری ارشاد افزود: علاوه براین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درشهر گرگان طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

قانون یک دهم درصد خرید آثار هنری

شاه آبادی درخصوص اختصاص یک دهم درصد از بودجه عمرانی دستگاه های دولتی برای خرید آثار هنری در بودجه سال ۹۲ توضیح داد: بودجه سال ۹۲ هنوز به تصویب نهایی نرسیده است اما نه در لایحه دولت و نه در کمیسیون تلفیق مجلس، این بودجه یک دهم درصدی برای خرید آثار هنری لحاظ نشده است و دلیل آن هم مخالفت هیات وزیران است، بنابراین تداومی برای طرح یک دهم درصدی خرید آثار هنری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:با وجود این رایزنی های لازم تا پایان تصویب لایحه دولت ادامه خواهد داشت.اما به نظر می رسد در زمان حاضر فارغ از اجبارهای قانونی می توانیم با برگزاری نمایشگاهها و اکسپو بحث خرید آثار هنری را رونق دهیم.

هشت برابر شدن خرید آثار هنری از سوی وزارت ارشاد

این مقام مسوول عنوان کرد:با وجود اینکه اکسپوی سال گذشته وزارت ارشاد به رقم پیش بینی ما از خرید وزارتخانه ها نرسید، اما آن را ناموفق نمی دانم، چرا که توفیقاتی نیز داشته است.

وی افزود: معاونت هنری به طور سالانه 200 میلیون از آثار هنرمندان سراسر کشور خرید می کند که این مبلغ سال گذشته به رقم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید و نشان دهنده هشت برابری شدن خرید آثار هنری است.

به گفته شاه آبادی، معاونت امورهنری عزم خود را برای تداوم این مسیر و افزایش رقم خرید آثار هنری از هنرمندان در سال 92 جزم کرده است.

فعالیت های فرابخشی

این مقام مسوول درباره فعالیت های فرابخشی معاونت هنری توضیح داد: در بخش فعالیت های فرابخشی به دنبال ادامه و توسعه موسسه هنرمندان پیشکسوت و توزیع سفرکارت بین آن ها هستیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ضمن اینکه به نظر می رسد در فعالیت های فرابخشی لازم است به برنامه های مناسبتی مثل فرارسیدن ماه های شعبان و رمضان نیز توجه داشته باشیم.

نخستین نشست مطبوعاتی حمید شاه آبادی معاون امورهنری وزیر ارشاد در سال 92 صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در دفتر موسیقی این معاونت برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها