یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اهل سنت مدیون اهل بیت(ع) هستند گفت: شرف و حیثیت و کرامت اهل سنت از کربلا و حجر بن عدی‌هاست.
کد خبر: ۵۶۰۱۶۸
شرف و حیثیت اهل سنت از حجر بن عدی‌هاست

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز یکشنبه در درس خارج فقه خود که در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با محکوم کردن اهانت به قبر حجر بن عدی اظهار کرد: این نکته را همه برادران اهل سنت بدانند که هر چند عده‌ای، قبور ائمه بقیع را ویران کردند اما اینها هرگز نتوانستند نور ذوات قدسی چهار امام معصوم(ع) را خاموش کنند.

وی تاکید کرد: حجر بن عدی هم پیرو همان ذوات قدسی و شاگرد همان چهار امام معصوم(ع) است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حیات و کیان برادران اهل سنت به برکت اهل بیت(ع) است اظهار کرد: برادران اهل سنت اینها را خوب گوش دهند، بعد بررسی کنند و بدانند که مدیون اهل بیت(ع) هستند. همه ما جریان کربلا و رجزخوانی‌های پلیدانه امویان را شنیدیم؛ آنها که نیامدند با شیعیان بجنگند، بلکه به جنگ قرآن و اسلام آمده بودند و حسین بن علی(ع) غدیر را زنده کرد و شما در پناه غدیر، سقیفه را به پا کردید. شرم هم چیز خوبی است. اگر کربلا نبود سقیفه هم نبود.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: خجالت بکشید. حرفی غیر از این دارید که اولی و دومی و سومی را ابی عبدالله (ع) زنده کرد. کمی فکر کنید. شرف و حیثیت و کرامت شما به وسیله کربلا و همین حجر بن عدی‌هاست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر غدیر و مفاخر شیعه از دست برود، در کنارش سقیفه هم از دست می‌رود اظهار کرد: سقیفه لرزان است و شما مدیون کربلا هستید.

آیت‌الله جوادی آملی به تاثیر قرآن و عترت در طول تاریخ و نهضت‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: الان هم خاورمیانه را قرآن و عترت حفظ کرده است، یعنی امام و شاگردانش و مراجع قیام کردند.

وی تاکید کرد: بختیار برای حمایت از قانون اساسی که رژیم سلطنتی آن را امضا کند، راهپیمایی 400 هزار نفری را از میدان امام حسین(ع) تهران تا میدان انقلاب راه اندازی کرد. آنها خیال کردند با 400 هزار نفر مشکلشان حل می‌شود اما وقتی تاسوعا و عاشورا و 28 صفر شد میلیون‌ها نفر از مردم وارد خیابان‌ها شدند و کار رژیم یکسره شد.

به گفته این استاد حوزه، در دوران دفاع مقدس هم در خاکریزهای اول و دوم، یک نوار مرز پرگهر یا یک پرچم سه رنگ نبود، هر چه بود یا حسین یا حسین، کربلا کربلا، یا زهرا یا زهرا و... بود.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه الان نام امام در مصر، تونس، عربستان، یمن، قطر، بحرین و... برده می‌شود، تاکید کرد: اگر الان نفس تازه می‌کشید و اگر گذشتگان شما نفس تازه می‌کشیدند به برکت اهل بیت(ع) است. شما هم خواب بودید که یک بیداری شما را بیدار کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: کسی که امروز اسلحه را به دست القاعده و طالبان داد فردا همان اسلحه را علیه شماها به کار می‌برد.

این مرجع تقلید به همزیستی مسالمت‌آمیز شیعیان و اهل سنت در ایران اشاره کرد و گفت: سالیان متمادی بردران اهل سنت و شیعه در ایران زندگی می‌کنند و در دفاع مقدس هر دو برای حفظ اصل اسلام شهید شدند؛ اگر گوشه‌ای از این مفاخر آسیب ببیند به خود شما بر می‌گردد.

وی افزود: آمریکا اصولا یک ملت وحشی است که وحشی‌تر از اینها وجود ندارد؛ اینها دو جنگ خانمان سوز جهانی اول و دوم را راه اندازی کردند و بیش از 70 میلیون نفر را خاک کردند. الان هم که دم از دموکراسی می‌زنند دست آنها روی ماشه بمب اتم است و اگر جنگ شود 70 میلیون کشته می‌شود 700 میلیون.

به گفته آیت‌الله جوادی آملی، کسانی که به دنبال تخریب قبور ائمه و اماکن مقدسه هستند جزو اهل سنت واقعی نیستند؛ آنها اگر نظر تسنن دارند باید بدانند که سقیفه آنها به برکت غدیر است.

این مرجع تقلید به تلاش بزرگان شیعه از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری برای تقریب مذاهب و جلوگیری از وقوع جنگ فرقه‌ای بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: بزرگان شیعه ضمن محکوم کردن این گونه جنایت‌ها و عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج)، سراسر جهان اسلام را به صبر و خویشتن داری راهنمایی کردند که مبادا اثر متقابل انجام دهند تا بهانه‌ای دست دشمنان باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها