‌رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران سرطان معده را بیشترین علت مرگ و میر بیماری‌های سرطانی اعلام کرد و گفت: ۲۰۰ ایرانی در هر سال به انواع سرطان‌های جدید مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۰۰۷۸
ابتلای سالانه ۲۰۰ ایرانی به انواع سرطان‌های جدید

به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدعلی محققی افزود: سرطان یک بیماری مزمن است که معمولاً  در دوران کهنسالی اتفاق می‌افتد و در سال‌های گذشته به دلیل اینکه جمعیت ایران جوان است این بیماری چندان مطرح نبوده ولی به موازات تغییر هرم سنی، میانسال و سالمند شدن جمعیت در دهه‌های آینده سرطان‌ها اصلی‌ترین مساله سلامتی ایران خواهند شد.

وی افزود: آمارهای مختلفی در برنامه‌های ثبت سرطان بر اساس جمعیت و آسیب شناسی ثبت شده که نشان می‌دهند از هر 100 هزار نفر در هر سال در بین مردان حدود 110 نفر و در زنان حدود 90 نفر به انواع جدید سرطان‌ها مبتلا می‌شوند.

محققی ادامه داد: 25 درصد سرطان‌های زنان، سرطان سینه است که خوشبختانه با آگاهی‌هایی که جامعه زنان در این خصوص یافته در سال‌های اخیر تشخیص سریع اتفاق می‌افتد و نتایج درمانی آن معادل بهترین مراکز بین‌اللملی دنیاست.

وی افزود: در بین مردان هم سرطان معده بسیار شایع است و اولین علت مرگ و میر در کشور سرطان معده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص رشد بیماری‌های سرطانی در کشور گفت: به موازات مسن شدن جمعیت، انواع سرطان در حال رشد است ولی از نظر ریسک فاکتورها این بیماری تحت کنترل است و شواهدی مبنی بر تهدید بیشتر در سالهای آینده در جامعه نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها