با هیچ معادله منطقی سازگار نیست که امسال بن‌های کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به دست بسیاری از شهروندان برسد، اما هیچ‌کدام از جمعیت چهار‌میلیون و 400 هزار نفری دانشجویان ـ به عنوان یکی از فرهنگی‌ترین اقشار جامعه- سهمی از بن‌های خرید کتاب نداشته باشند.
کد خبر: ۵۵۹۹۶۶
بن کتاب به دانشجویان نرسید

روز گذشته نیز معاون فرهنگی وزیر علوم با انتقاد از توزیع نشدن بن کتاب بین دانشجویان، تاکید کرد: هزینه مورد نیاز توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم در اختیار وزارت ارشاد قرار داده شده، اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تاکنون از سوی وزارت ارشاد اعطای بن‌کارت‌های کتاب محقق نشده است.

هزینه‌ای که غلامرضا خواجه‌سروی به آن اشاره کرده، مربوط به میزان سهم آورده‌ای است که یک دستگاه فرهنگی به وزارت ارشاد پرداخت می‌کند تا آن نهاد فرهنگی با همکاری وزارت ارشاد، بن‌های کتاب را در اختیار اعضایش قرار دهد.

یعنی مثلا اگر یک دستگاه فرهنگی مبلغ 50 میلیون تومان به وزارت ارشاد پرداخت کند، وزارت ارشاد نیز 50میلیون تومان دیگر روی این مبلغ می‌گذارد تا در نهایت، صد میلیون تومان بن برای خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی در اختیار اعضای آن دستگاه فرهنگی قرار گیرد.

حال با وجود آن که وزارت علوم، سهم آورده‌اش را به وزارت ارشاد پرداخت کرده است، اما وزارت ارشاد با وجود گذشت چند روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بن‌های خرید کتاب را در اختیار دانشجویان قرار نداده و این در حالی است که یکی از عمده مشتریان نمایشگاه‌های کتاب، دانشجویان هستند که انتظار می‌رود حداقل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، از این قشر کتابخوان حمایت بیشتری به عمل آید.

گرچه هنوز وزارت ارشاد، پاسخ قانع‌کننده‌ای به دانشجویان نداده است، اما به نظر می‌رسد که اهمال در توزیع بن‌کارت‌ها، بی‌نظمی و مشکلات کمبود بودجه در این وزارتخانه، موجب شده است که دانشجویان نتوانند تا این لحظه از ضیافت کتاب‌های ارزان‌قیمت‌تر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بهره‌مند شوند که امیدواریم زودتر برطرف شود.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
fateme
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
۰
۰
واااامن دانشجوام و بن رو گرفتم اونروز تو بانك ها اكثرا دانشجو بودن چرا خالی میبندیییییییین؟!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها