نیکزاد در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

اگر واحدی متراژ کم دارد پول آن باید بازگردد

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره کم بودن متراژهای مسکن مهر بخصوص انباریها، گفت: صاحبان واحدهایی که چنین وضعیتی دارند با مراجعه به شرکت عمران پردیس پیگیر حقوق خود باشند تا متراژهای واقعی به آنها داده شود و یا مابه التفاوت پول خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۵۵۹۴۱۷
اگر واحدی متراژ کم دارد پول آن باید بازگردد

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی که روز جمعه برای بازدید از مسکن مهر پردیس به این منطقه رفته بود در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این سوال که در مسکن مهر پردیس دیده شده که به برخی از مالکان انباریهای کمتر از آنچه در قرارداد ذکر شده تحویل گردید، چه راهکاری برای احقاق حق این مالکان دارید، گفت: همه این افراد باید به آقای هدایت مدیرعامل مسکن مهر پردیس مراجعه کرده و پیگیر حقوق خود باشند.

وی با بیان اینکه دستورات لازم برای احقاق حق مردم را به مسئولین امر می دهد، افزود: اینجانب به مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید می کنم که دقیقا هر متراژی که در قرارداد برای متقاضیان قید شده، عین همان را تحویل دهند و اگر امکان تحویل نیست، باید پول آنرا پس بدهند.

تحویل سه هزار واحد مسکن مهر شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس تا خرداد ماه

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر تاخیر در تحویل برخی از واحدهای مسکن مهر با بیان اینکه تاخیر در تحویل برخی واحدها حرف درستی است، گفت: متأسفانه در برخی از این پروژه ها آب و برق و در برخی دیگر محوطه‌ها تکمیل نشده است. همچنین در برخی موارد هم هنوز مردم مبالغ پرداختی خود را تکمیل نکردند.

نیکزاد با تأکید بر اینکه در شهر پردیس در سال گذشته ساخت 80 هزار واحد شروع شده که هم اکنون در دست ساخت، تکمیل و بهره برداری است، اظهار داشت: ساخت 35 هزار واحد از آن را به یک شرکت خارجی واگذار کردیم. همچنین ساخت 35 هزار واحد را به پیمانکاران داخلی سپردیم و ساخت 10 هزار واحد دیگر به انبوه سازان واگذار شد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است که این 80 هزار واحد ظرف یک سال ساخته شود و به بهره برداری برسد، گفت: هیچ وقت در جمهوری اسلامی ایران 80 هزار واحد مسکن که ظرفیت اسکان حداقل 250 هزار نفر را دارد، در طول پنج سال ساخته نشده اما ما تصمیم داریم تا این مقدار را ظرف یک سال بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 13 هزار واحد از این مقدار در کل شهر جدید پردیس است که بیش از شش هزار واحد آن افتتاح شده و حدود شش هزار واحد آن باقی مانده است که سه هزار واحد آن در فاز 9 است.

نیکزاد با بیان اینکه فاز 9 در نقطه بسیار سخت و روی کوه‌هاست، گفت: ساخت و ساز در آنجا انجام شده و اگر فاضلاب، آب و برق این واحدها وصل شود، کار عملیات ساختمان آن تمام خواهد شد.

وی  با بیان اینکه سه هزار واحد دیگر مسکن شهر پردیس مربوط به شرکت سرمایه گذاری مسکن است، خاطرنشان کرد: آب و برق این واحدها جدیدا وصل شده و مسئولین قول دادند که تا خرداد آن را به متقاضیان تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر واحد که در مسکن پردیس ساخته می شود سریع آنرا به مردم تحویل می دهیم و دنبال چیز خاصی نیستیم، اضافه کرد: تأخیر در تحویل واحدها وجود داشت اما باید توجه کرد که وقتی ما ادعا می کنیم که یک ساله 80 هزار واحد مسکن می سازیم، یعنی خودمان را از اول زیر فشار می گذاریم. می توانیم بگوییم پنج ساله می سازیم که اگر 2 ساله هم بسازیم، باز برنده هستیم. اما وقتی بنا بر این است که در ساخت مسکن و واگذاری واحدها، تسریع شود، معمولا با یک تأخیر مواجه می شویم.

یوسف اسدی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها