فیلم «بمانی» بعد از 12 سال از تولیدش حاشیه ساز شد

اعتراض جهانگیر الماسی و پاسخ داریوش مهرجویی

جهانگیر الماسی:

شاگرد مهرجویی هستم

جهانگیر الماسی که اخیرا درباره فیلم «بمانی» داریوش مهرجویی اظهار نظر کرده بود، گفت: اظهاراتم در مورد فیلم «بمانی» براساس برخی دغدغه‌های صاحب نظران استان ایلام است که معتقدند، این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده و موجب تهییج برخی احساسات شده است.
کد خبر: ۵۵۹۰۲۰
شاگرد مهرجویی هستم

این بازیگر اظهار داشت: برای داریوش مهرجویی (کارگردان بمانی) به‌عنوان یکی از پیشگامان سینمای نوین ایران و طلایه‌دار سینمای مبتنی بر حکمت و فلسفه ایرانی – اسلامی احترام ویژه‌ای قائل هستم و از محضر این استاد درس های زیادی آموخته‌ام.

الماسی ادامه داد: مهرجویی شخصیتی فرهنگی است و در فیلم‌های خود به دنبال قصه گویی نیست و آثار او براساس مستنداتی است که دارد و اگر در آثار این شخصیت هم اقتباسی دیده می‌شود مربوط به معنا و مفهوم است که آن را منطبق با جغرافیای تاریخی مردم خود شکل داد و به نقطه‌ای روشن می‌رسد.

او که اولین تجربه‌ کارگردانی‌اش با عنوان «رنج و سرمستی» این روزها در ایلام مقابل دوربین است،گفت: من نمی‌توانم هیچ قضاوتی را در مورد فیلم بمانی  انجام دهم چرا که این فیلم را ندیده‌ام و تنها برخی دغدغه‌های صاحب نظران استان ایلام را شنیده‌ام که این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده است و تهییج برخی احساسات را موجب شده است.

وی ادامه داد: من در جواب این عزیزان گفتم که این موضوعات در فیلمی بیان شده است و فیلم کاری که می‌کند این است که موجب چالش فکری مخاطب می‌شود و این چالش فکری موجب طرح مساله‌ای می گردد و طرح مساله هم زدودن ابهامات و در نتیجه رسیدن به نقطه جدید را در پی دارد.

وی در پایان نقش مهرجویی را در حراست از فرهنگ ملی و اسلامی بعنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر را ارزنده دانست و گفت: همچنان خود را شاگرد این استاد عزیز می‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها