رئیس رسانه ملی گفت: برجستگی کم نظیر شهیدمطهری، شجاعت او در طرح صریح تفکرات اسلامی و مقابله با انواع انحرافاتی بود که مبارزه با آنها می توانست هزینه های زیادی را بر وی تحمیل کند.
کد خبر: ۵۵۸۹۷۹
تاثیرگذاری حداکثری تفکرات شهید مطهری

به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله ضرغامی در نهمین همایش جهانی حکمت مطهر افزود : با اشاره به اخلاق مداری و سعه صدر شهیدمطهری در شنیدن صداهای مختلف و مخالف افزود: این ویژگی ها باعث شد تا گوهر ارزشمند روشنفکری های او فدای حاشیه های محیطی نشده و از تاثیرگذاری حداکثری برخوردار باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در سال هایی که علم زدگی، غرب زدگی و موج مادی گرایی و سکولاریسم و التقاط بر جوامع دانشگاهی و نخبگانی حاکم بود ، او اصیل ترین اعتقادات اسلامی را با مستدل ترین بیان و روان ترین قلم به تشنگان علوم و معارف اسلامی عرضه کرد.

آقای ضرغامی با اشاره به ویژگی های خوارج از دیدگاه شهیدمطهری افزود: تقدس مآبی و تقوای ظاهری؛ جهل و کج فهمی و نیز تنگ نظری و کوته بینی مهمترین عواملی بود که نتوانست عدالت علوی را در جامعه اسلامی تحمل کند.

رئیس رسانه ملی گفت: براساس تفکرات و پیش بینی های شهیدمطهری که به صراحت در کتاب های او هست اندیشه منحط خوارج؛ تفکرات اشعری گری؛ جمود ابن تیمیه و نهضت وهابی گری، قشری گری معاصر مذهبی در روشنفکر مآبان غرب زده، اخباری گری در شیعه و همچنین برداشت های مادی گرایانه از قرآن مانند گروهک فرقان؛ در هر زمان و به نوعی در جوامع اسلامی بروز می کند و تنها راه مقابله با آن، بیان مستحکم و مستدل دیدگاه های حکمای اسلامی است که برگرفته از قرآن کریم؛ کلمات رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها