رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از وجود 1700 مرکز بهداشتی و درمانی که از نظر آلودگی صوتی در نقاط غیر استاندارد قرار دارند، خبر داد و گفت: متاسفانه سر و صداهای شبانه آسایش شهروندان تهران را مختل کرده است.
کد خبر: ۵۵۸۷۹۹
افزایش 72 درصدی آلودگی صوتی در تهران

به گزارش مهر، معصومه ابتکار در حاشیه کنگره شنوایی‌شناسی ایران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: شورای شهر تهران و کمیته محیط زیست شهرداری به بحث آلودگی به عنوان یکی از معضلات شهر تهران پرداخته است که متاسفانه تحقیقات نشان می‌دهد در ده سال گذشته آلودگی صدا در تهران به میزان 2/8 دسی‌بل رسیده که این بیانگر افزایش 72 درصدی آلودگی صوتی در این کلانشهر بوده که بسیار نگران‌کننده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: ارتقای استانداردها وظیفه شورای شهر نیست بلکه وظیفه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است که متاسفانه سال‌هاست این تکلیف انجام نشده و ما شاهد تاخیر جدی و رکود هشت ساله در کارآمد شدن و ارتقای استانداردها بویژه در خودروهای سواری، خودروهای سنگین و موتورها بوده‌ایم و متاسفانه آلودگی صوتی ناشی از موتورسیکلت‌ها کاملا آزاردهنده است.

ابتکار تصریح کرد: انتظار داریم دولت تکلیف و وظایف خود را در ارتقای استانداردهای محیط زیست جدی بگیرد و برای رفع آلودگی صوتی محیط زیست استانداردهای جدید را رعایت کند.

ابتکار با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای نصب دیوارهای صوتی در برخی بزرگراه‌ها گفت: ما انتقادهایی نیز به شهرداری تهران داریم چرا که بزرگراه‌ها از وسط مناطق مسکونی عبور می‌کند و می‌تواند آلودگی صوتی را برای جوامع مسکونی اطراف به وجود بیاورد؛ البته شهرداری تدابیری را در نظر گرفته مثل دیوارهای صوتی اما این تدابیر کافی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها