دهم اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس است و به همین مناسبت برنامه‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها جشنواره بزرگ و فرهنگی، هنری خلیج‌فارس است. سومین دوره این جشنواره ـ که در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود ـ قرار است امروز طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس به کار خود پایان دهد.
کد خبر: ۵۵۸۶۳۶
کلنگ پژوهشکده خلیج‌فارس زمین خورد

با این حال گروهی از مسئولان کشوری، اصحاب رسانه، اهل قلم و هنرمندان روز گذشته از بندرعباس عازم جزیره زیبای هرمز شدند و برنامه‌هایی در این جزیره رنگارنگ خلیج‌فارس برگزار شد.

این گروه که با لنچ از بندرعباس به جزیره هرمز سفر می‌کرد، صبح روز گذشته در حوالی محل سقوط هواپیمای ایرباس، آب‌های خلیج‌فارس را گلباران کرد. سپس در جزیره هرمز و در قلعه‌ای که روزگاری پرتقالی‌ها برای تسلط بر آب‌های جنوبی کشورمان آن را بنا کردند، برنامه‌های دیگری برگزار کرد.

برافراشته شدن پرچم بزرگی به شکل بادبان یکی از این برنامه‌ها بود. وقتی گروه وارد قلعه پرتقالی‌ها در جزیره هرمز شد، اجرای گروه موسیقی بومی با عنوان «لیوا» حال و هوای خاصی را برای مهمانان رقم زد. حضور بسیاری از مردم و کودکان جزیره نیز با لباس‌های بومی و محلی زیبایی خاصی به مراسم بخشیده بود و این‌درحالی است که کودکان هرمزی با استفاده از خاک‌های رنگی این جزیره نقاشی‌هایی با موضوع خلیج‌فارس روی ورودی قلعه پرتقالی‌ها آفریده بودند. پخش سرودهای وطنی و ملی از دیگر بخش‌های جذابی بود که حس افتخار و بزرگی را در میان حاضران در این روز ابری پدید آورد.

در این برنامه که تا ظهر ادامه داشت، بجز امیرزاده دبیر جشنواره، نادری‌منش معاون آموزشی وزیر علوم و نیز مسعود سالاری، فرماندار قشم حضور داشتند. مدیران و مسئولان بعد از سخنرانی‌ها و برنامه‌های قلعه پرتقالی‌ها به منطقه دیگری در جزیره هرمز رفتند و کلنگ تاسیس پژوهشکده خلیج‌فارس را بر زمین زدند. این گروه همچنین از نقش ایران بر ساحل خلیج‌فارس که شامل نقشه بزرگی از کشورمان بود و با خاک‌های سبز و سفید و قرمز شکل گرفته بود، دیدن‌کرد. در این نقشه که فرم آفرینش آن هنر محیطی بود، نام خلیج‌فارس به زبان انگلیسی و با خط درشت نوشته شده بود.

سجاد روشنی - خبرنگار اعزامی جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها