کلاهبرداری از 40 شهروند مشهدی

بنگاه دار قلابی دستگیر شد

مردی که به اتهام قتل صاحب یک بنگاه املاک در شهریار از سوی پلیس جنایی دستگیر شده، اعتراف کرد همکارش را 13 سال پیش کشته و جسدش را در چاه خانه‌شان دفن کرده است.
کد خبر: ۵۵۸۶۳۴
رازگشایی از جنایت پنهان پس از 13 سال

همسر پیشین این مرد که به اتهام مخفی کردن راز این جنایت در بازداشت به سر می‌برد، در بازجویی ادعا کرده، متهم به قتل علاوه بر کشتن همکارش، مرد غریبه‌ای را هم به قتل رسانده و جسد سوخته‌اش را در بیابان رها کرده است.

به گزارش جام‌جم، روز بیست‌وسوم فروردین امسال زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار در غرب استان تهران تماس گرفت و خبر داد، شوهر سابقش مرتکب دو جنایت شده و او را تهدید کرده، اگر ماجرای این جنایت‌ها را فاش کند، او و خانواده‌اش را خواهد کشت.

در پی این تماس، کارآگاهان جنایی اداره پلیس آگاهی شهریار پس از گزارش موضوع به ولائی کبریا، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهریار، با هماهنگی قضایی به خانه زن تماس‌گیرنده در نصیرآباد اعزام شدند و وی را به مرکز پلیس منتقل کردند.

زن، راز قاتل بودن شوهر سابقش را فاش کرد

این زن در تشریح ماجرا گفت: 20 سال پیش با مردی که در زمینه خرید و فروش املاک فعالیت داشت، ازدواج کردم. شوهرم معتاد بود و اعتیادش را ترک نمی‌کرد. او با مردی به نام جواد صاحب یک بنگاه املاک، همکار بود.

وی درباره روز حادثه افزود: آبان 1379 وقتی از مهمانی به خانه بازگشتم روی دیوار و فرش لکه‌های خون مشاهده کردم و وقتی موضوع را از شوهرم پرسیدم، گفت: همکارش جواد قصد انتقام‌گیری از فردی را داشته که او را ربوده و به خانه‌مان آورده و پس از قتل، جسدش را به بیایان برده و آتش زده است. ** تهدید به مرگ برای افشا نشدن راز قتل

زن میانسال خاطرنشان کرد: شوهرم در پی این ماجرا، از ترس این که جواد می‌خواهد او را به عنوان قاتل به پلیس لو دهد، او را در غیاب ما به خانه دعوت کرده و پس از قتل، جسدش را در چاه خانه انداخته و آنجا را پر از خاک کرده بود. مدتی بعد خانه را فروختیم تا راز جنایت فاش نشود. در این مدت از ترس جان خود و اعضای خانواده‌ام سکوت کردم.

وی اضافه کرد: چند ماه پیش در پی اختلاف از شوهرم طلاق گرفتم، اما تهدیدهای او ادامه داشت تا این که دچار عذاب وجدان شده و تصمیم گرفتم پیش از آن که بلایی بر سر خود و خانواده‌ام بیاید، راز این جنایت‌ها را به پلیس گزارش کنم. در پی اظهارات این زن، کارآگاهان جنایی، خانواده فرد کشته شده ـ جواد ـ را پیدا و همسر او را به پلیس آگاهی احضار کردند.

گم‌شدن مرموز صاحب بنگاه املاک

در تحقیق از این زن معلوم شد، شوهرش از مدتی پیش با مردی به نام «براتعلی» در بنگاه املاک همکار بوده است.

در مرحله بعدی مشخص شد، شوهر این زن روز پنجم آبان 1379 به قصد رفتن به محل کارش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. حتی همکارش ـ براتعلی ـ نیز از او بی‌خبر بوده و تاکنون او را پیدا نکرده‌اند.

دستگیری متهم فراری

با اطلاعات به دست آمده، براتعلی به عنوان عامل دو جنایت تحت تعقیب قرار گرفت تا این که چند روز پیش دستگیر و به پلیس آگاهی شهریار منتقل شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در اعترافاتش گفت: جواد را کشته و جسدش را به چاه انداخته و در این کار همسرش نیز با او همدست بوده و فرد دیگری را نکشته است.

اعتراف به قتل همکار

متهم با اشاره به نحوه جنایت گفت: 13 سال از این ماجرا می‌گذرد. آن زمان من در بنگاه املاکی که جواد در نصیرآباد راه‌اندازی کرده بود، کار می‌کردم.

وی اضافه کرد: ظهر روز حادثه وقتی به خانه رفتم، دیدم جواد در حیاط با همسرم حرف می‌زند و هر دو نفر با دیدن من شوکه شدند. از همکارم علت حضورش را پرسیدم که ادعا کرد در آن حوالی بوده که با دعوت همسرم به خانه‌مان آمده است.

متهم: همسرم در ارتکاب قتل همدستم بود

عامل جنایت یادآور شد: همان موقع همسرم با دستپاچگی مرا به گوشه‌ای کشاند و گفت همکارم به او نظر سوء داشته و می‌خواسته به وی آسیب برساند. من هم همان لحظه تصمیم به قتل او گرفتم و از جواد خواستم برای ناهار در خانه‌مان بماند. پس از دقایقی، ابتدا همسرم با گوشتکوب به جواد حمله و سرش را زخمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: سپس من با میله آهنی ضربه محکمی به سرش زدم که به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. یک ساعت بعد جسد را به خانه دیگرم که نزدیک محل حادثه بود، بردم و آن را در چاه انداخته و به کمک همسرم آنجا را پر از خاک کرده و در چاه را بستیم، سپس خودروی همکارم را در میدان‌ آزادی تهران رها کردیم. متهم به قتل گفت: من فرد دیگری را نکشته‌ام.

بنابراین گزارش، برای عامل جنایت و همسر او از سوی بازپرس ولائی کبریا، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار قرار قانونی صادر شد و هر دو روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای رازگشایی از دیگر ابعاد پرونده و کشف جسد صاحب بنگاه املاک ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
خدایا خودت بنده هاتو یاری كن و اونا را به حال خود رها نكن .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها