مدیرکل امور عشایری همدان گفت: کوچ بهاره 2 هزار و 500 خانوار عشایر با جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 500 نفر و 470 هزار رأس دام آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۸۵۱۲
آغاز کوچ بهاره عشایر

حمزه‌علی یزدانی امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان اظهار کرد: عشایر استان از منطقه قشلاق حرکت کرده و در شهرستان بروجرد مستقر بودند و فردا وارد استان همدان می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان همدان افزود: کوچ بهاره 2 هزار و 500 خانوار عشایر کوچ‌رو و نیمه کوچ‌رو استان آغاز شد.

مدیرکل امور عشایری همدان با بیان اینکه عشایر استان همدان از چهار ایل و 24 طایفه مستقل تشکیل شده است، بیان کرد: عشایر استان از جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 500 نفر برخوردار است.

وی با بیان اینکه با آغاز کوچ بهاره 470 هزار رأس دام عشایر از دهم اردیبهشت‌ماه وارد مراتع استان همدان می‌شود، ادامه داد: عشایر پس از گذراندن فصل قشلاق با طی کردن صدها کیلومتر مسافت مسیر طولانی کوچ، برای استقرار در مناطق ییلاقی و اتراق‌گاه‌های خود وارد استان همدان می‌شوند.

وی با بیان اینکه عشایر همدان تا پایان مهرماه امسال در مراتع خوش آب و هوای استان استقرار خواهند داشت، خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار به منطقه قشلاق در مدتی که عشایر در آنجا حضور داشتند از جمله اقدامات ما بوده است.

وی با اشاره به قانون زمان‌بندی کوچ عنوان کرد: رعایت تقویم کوچ از الزاماتی است که باید همیشه مدنظر عشایر باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه با رعایت تقویم کوچ فرصت کافی برای رشد مراتع فراهم می‌شود که این امر در وهله نخست به سود عشایر است، بیان کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان نیز در رابطه با واکسینه کردن دام‌ها و مبارزه با بیماری‌های دام همکاری خوبی با امور عشایری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها