زورگیران سابقه‌دار هنگام فرار از صحنه سرقت به علت نقص فنی خودروشان در دام پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۵۵۷۷۳۵
خرابی خودروی زورگیران هنگام فرار

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی، ساعت هشت شب 17 اسفندماه سال گذشته مأموران کلانتری 102 پاسداران، برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان درگیری شهروندان با دو سارق در منطقه پاسداران ـ خیابان جوان شیر قرار گرفتند ؛ بلافاصله مأموران در محل حاضر، دو متهم به زورگیری و به اسامی «احسان. الف» ( 19 ساله ) و «مهدی. م» ( 34 ساله ) دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، زن جوانی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ابتدای خروجی اتوبان امام علی منتظر تاکسی ایستاده بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو پراید در حالی که یک پسر جوان در صندلی عقب ـ به عنوان مسافر ـ نشسته بود، در مقابل پای من توقف کرد و من نیز به مقصد میدان رسالت سوار شدم ؛ هنوز مسافت زیادی در اتوبان طی نشده بود که سرنشین صندلی عقب یک دستمال بر روی دهان و یک چاقو در زیر گلویم گذاشت و ضمن زدن چاقو به دست راستم کیف دستی ام را به زور از من گرفت.

شاکی در ادامه اظهاراتش و در خصوص چگونگی دستگیری متهمان، به کارآگاهان گفت: پس از سرقت، سارقان مرا به داخل کوچه ای خلوت در نزدیکی اتوبان برده و از ماشین به بیرون پرتاب کردند اما هنوز چند متری از محل دور نشده بودند که ماشین به علت نقص فنی خاموش شد ؛ من نیز از فرصت استفاده کرده و با فریاد "دزد ـ دزد" از اهالی کمک خواستم ؛ اهالی محل با شنیدن فریادهای من، از منازلشان خارج و به کمک من آمدند اما سارقان که هر دو نفر چاقو، قمه و شوکر همراه داشتند با آنها درگیر شدند که این درگیری و تلاش برای روشن کردن ماشین و فرار از محل ادامه داشت تا اینکه با حضور مأموران کلانتری در محل، هر دو نفر دستگیر شدند.

با آغاز تحقیقات، هر دو متهم صراحتا به زورگیری از شاکیه و دهها فقره زورگیری به شیوه مشابه و با استفاده از خودرو پراید نقره ای متعلق به همسر «مهدی. م» اعتراف کردند ؛ متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند که سرقت های خود را در «شرق» و «شمال شرق» تهران بویژه در سه راه تهرانپارس، اتوبان امام علی، خیابان جشنواره، میدان پروین، سازمان آب، مینی سیتی و...، همزمان با تاریکی هوا آغاز و تا پیش از روشن شدن هوا نیز ادامه می دادند.

در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر دو متهم از مجرمان سابقه دار هستند ؛ «مهدی. م» یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت و جعل و استفاده از اسناد مجعول است و آخرین بار، 31 مرداد سال 91 دستگیر و روانه زندان شده اما با تأمین قرار وثیقه و در شهریور ماه همان سال (1391) از زندان آزاد شده بود ؛ "احسان. الف" نیز با یک فقره سابقه مصرف و نگهداری مخدر شیشه و به واسطه داشتن رابطه فامیلی و مصرف موادمخدر، با مهدی آشنا شده است. (مهدی، داماد برادر بزرگتر احسان می باشد).

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ مورد زورگیری قرار گرفته بودند ؛ با حضور مالباختگان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام مواجهه حضوری، هر دو متهم به عنوان سارقان زورگیر اموالشان مورد شناسایی قرار گرفته بودند و تعدادی از مالباختگان نیز با به همراه داشتن مدارک پزشکی قانونی عنوان داشتند که متهمان در زمان سرقت اموالشان و با استفاده از چاقو و قمه، آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.  

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شرق تهران و شناسایی هر دو متهم از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار بازداشت قانونی از سوی باپرس محترم پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ بویژه در مناطق شرق تهران و در طول شش ماهه دوم سال 91 مورد سرقت، زورگیری، تهدید، ضرب و جرح و... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ـ جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دادرس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
علت اصلی همچین اتفاقات را پیگیری كنید نه سوژه !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها