همرزم شهید خرازی گفت: وقتی «عملیات کربلای 4» با ناکامی مواجه شد، شهید حسین خرازی به سه دلیل بر انجام «عملیات کربلای 5 » تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۷۷۳۲
اصرار شهید خرازی برای انجام عملیات کربلای 5

رضایی که در یادواره تجلیل از مادران شهدا که با حضور برادر شهید حسین فهمیده، مادر شهید حسین خرازی، پدر شهید احمدی‎روشن و همسر و دختر سید نورخدا موسوی جانباز 99 در دانشگاه لرستان سخن می‌گفت، افزود: در قرارگاه تصمیم بر این بود که بچه‎ها به مرخصی بروند، اما شهید خرازی زمانی که به قرارگاه آمد، با این تصمیم مخالفت و تاکید کرد که باید عملیات کربلای 5 انجام شود.

وی افزود: شهید خرازی به سه دلیل بر انجام عملیات کربلای 5 تاکید کرد: اول اینکه مطرح کرد نیروهای عراقی که اجازه ندادند در کربلای 4 به اهدافمان برسیم اکنون گرفتار غرور شده‎اند. در نتیجه می‎توان آنها را شکست داد. دوم اینکه کسانی که در عملیات کربلای 4 بچه محل‎های خود را از دست داده‎اند چگونه می‎توانند به خانه‎هایشان برگردند و سوم اینکه مگر ما برای جنگیدن به خدا توکل نکرده‎ایم؟، پس عملیات را انجام می‎‌هدیم.

همرزم شهید حسین خرازی گفت: اگر چه شهید خرازی در عملیات کربلای 5 بوسیله ترکشی که مامور شهادتش بود، شهید شد، اما شکستی که در کربلای 5 بر عراق تحمیل شد، کلید صدور قطعنامه 598 شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها