محمدجواد محبت، از شاعران توانا و پیشکسوت کشورمان است که از آثار به چاپ رسیده او می‌توان به «روایح گل یاس»، «صحایف گل سرخ»، «با بال این پرنده سفر کن»، «اشک لطف می‌کند»، «کجایی گریه دل ناصبوران»، «رگبار کلمات»، «قلب را فرصت حضور دهید»، «کوچه‌باغ آسمانی»، «با موج عطرهای بهشتی» و «از سال‌های دور و نزدیک» اشاره کرد.
کد خبر: ۵۵۷۶۳۰
«از سال‌های دور و نزدیک» در نمایشگاه کتاب

 آخرین کتاب او «نت آواز قناری‌ها» نام دارد و اکنون در حال جمع‌آوری شعرهایی است که درباره امام رضا(ع) سروده شده است. گفت‌وگوی کوتاهی با این شاعر انجام دادیم که در زیر آن را می‌خوانید.

آیا مجموعه شعر جدیدی در دست تدوین دارید؟

شعر‌های جدیدی در دفترم نوشته‌ام، اما هنوز آنها را تدوین نکردم.

این شعرها چه تعداد است و در چه زمینه‌هایی سروده شده‌ است؟

شامل حدود 45 قطعه شعر در اوزان مختلف می‌شود که شامل غزل، شعر نو و قطعات رباعی است. این اشعار در مناسبت‌هایی درباره امام رضا(ع) سروده شده است و اگر این اشعار را جمع کنم، می‌توانم به عنوان یک کتاب جدید چاپ کنم.

گویا کتاب قبلی‌تان هم اشعاری درباره اما رضا(ع) بوده است؟

چند سال پیش نیز مجموعه شعری درباره امام رضا(ع) با نام «اشک لطف می‌کند» داشتم که آستان قدس رضوی آن را به چاپ رساند. البته این کتاب دو بار تجدید چاپ شده است که در چاپ دومش از نظر طراحی روی جلد تغییراتی داشته است.

آخرین کتابتان چه نام داشت؟

قبل از چاپ دوم کتاب «اشک لطف می‌کند» کتابی را با عنوان «نت آواز قناری‌ها» به چاپ رساندم که از طرف انتشارات نشر صبح روشن منتشر شد. البته این کتاب فقط یک بار چاپ شد.

دلیلش چه بود؟

چون این کتاب حدود 400 صفحه بود، در نتیجه از نظر کاغذ و نوع جلدی که برای آن استفاده شد، هزینه‌بر بود. حالا هم اگر کسی بخواهد آن را تجدید چاپ کند استقبال می‌کنم.

در نمایشگاه کتاب امسال اثری از شما عرضه خواهد شد؟

فکر می‌کنم در نمایشگاه کتاب امسال کتابی از من که با نام «از سال‌های دور و نزدیک» که بیش از 350 صفحه است منتشر می‌شود. این کتاب تاکنون به چاپ چهارم رسیده و نشر تکا آن را منتشر و عرضه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها