ماموران انتظامی کرج در چند عملیات جداگانه، یک باند سرقت و زورگیری به سرکردگی دختری سارق، سه دزد چاقو به دست و سه سارق خودرو را دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۵۷۲۶۵
دختر فراری، سرکرده باند سارقان

به گزارش جام‌جم، سرهنگ خیرخواهان، فرمانده انتظامی کرج از دستگیری یک زن و دو مرد به اتهام سرقت از منازل و زورگیری خبر داد و گفت: دوم اردیبهشت امسال مردی با حضور در کلانتری 42 شهرک ناز در فردیس کرج از یک دختر جوان و دو مرد به اتهام سرقت اموال خانه‌اش و تهدید به قتل شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد او هنگام بازگشت از سفر، متوجه شده خودرو و اموال خانه‌اش سرقت شده و وقتی از همسایه‌ها پرس‌وجو کرده، اطلاع یافته دختر جوانی که از چندی پیش با او آشنا شده، همراه دو مرد جوان شبانه از خانه‌اش خارج شده است.

شاکی با اطلاع از این موضوع، از دختر جوان می‌خواهد اموال خانه و خودرویش را تحویل دهد که دختر جوان برای این که شاکی از او و همدستانش شکایت نکند، به او یک فقره چک 13 میلیون و 500 هزار تومانی داده و ادعا می‌کند طی چند روز آینده خودرو را هم به وی تحویل می‌دهد. در ادامه شاکی هنگام نقد کردن چک متوجه سرقتی بودن آن شده و دختر سارق را تهدید می‌کند در صورتی که اموال و خودرویش را پس ندهد، از او و همدستانش شکایت می‌کند.

سارقان، مالباخته را به مرگ تهدید کردند

خیرخواهان یادآور شد: این بار دختر سارق به بهانه تحویل دادن اموال دزدی، با شاکی قرار ملاقات می‌گذارد و او پس از حضور در محل، از سوی همدستان دختر جوان با قمه و چاقو تهدید به مرگ می‌شود.

وی گفت: با طرح این شکایت و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که مرد مغازه‌داری با حضور در مرکز پلیس علیه دو مرد به اتهام زورگیری و سرقت شکایت کرد. ** ردپای دزدها در زورگیری از یک مغازه‌دار

در تحقیق از وی معلوم شد شب حادثه دو مرد به عنوان مشتری وارد مغازه‌اش شده و با تهدید قمه و چاقــــــو، پو ل‌هایش را سرقت کرده‌اند.

در این مرحله با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، معلوم شد تصاویر متهمان با تصاویر همان دو مردی که با دختر جوان در سرقت و تهدید به قتل شاکی نخست نقش داشته‌اند، مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی کرج یادآور شد: در ادامه تحقیقات، ماموران انتظامی هنگام گشتزنی با مشاهده سرنشینان خودرویی که شباهت بسیاری به دو متهم تحت تعقیب پلیس داشتند، هر دو را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند که معلوم شد آنها همان دو متهم فراری‌ هستند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد هر دو سابقه‌دار بوده و پس از آشنایی با دختر جوانی که او هم سابقه کیفری در زمینه سرقت داشته، با وی همدست شده‌اند.

از مخفیگاه این دو متهم، یک قبضه قمه، چاقو، شوکر و تعدادی مدارک کشف و ضبط شد.

اعتراف دختر سارق

خیرخواهان گفت: در پی اعتراف متهمان، دختر سارق هم تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد و به همدستی با دو متهم دیگر اعتراف کرد.

در تحقیق از دختر سارق معلوم شد یک دختر فراری است که با شناسایی مردان پولدار و دوستی با آنها، به خانه‌هایشان راه ‌یافته و پس از اطلاع از وضع زندگی‌شان، همراه دو همدستش اموال منازلشان را سرقت می‌کند.

همچنین با سوار شدن به خودروی مردان و ادعای این‌که حالش بد شده، از راننده می‌خواسته برای او آب یا آبمیوه بخرد که در این فرصت خودروهایشان را سرقت می‌کرده است.

با اعتراف متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

دستگیری 3 سارق حیله‌گر

فرمانده انتظامی کرج با اشاره به دستگیری سه مرد زورگیر نیز گفت: روز سوم اردیبهشت مردی از ماموران انتظامی کلانتری 16 حصارک برای دستگیری سه مرد زورگیر کمک خواست.در تحقیق از این مرد معلوم شد، او در حال رفتن به محل کارش بوده که مردی با ادعای این که دوستش بدحال شده و نیاز به کمک دارد، وی را به کوچه‌ای می‌کشاند و در همان موقع دو مرد از مخروبه‌ای خارج و با چاقو به وی حمله‌ور می‌شوند و گوشی تلفن همراه و پول‌هایش را سرقت می‌کنند.

خیرخواهان گفت: با اطلاعات به‌دست آمده از شاکی، هر سه متهم در همان حوالی دستگیر شدند و به سرقت اموال شاکی و چند نفر دیگر به شیوه‌ای مشابه اعتراف کردند. برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

اعتراف متهمان به سرقت خودرو

وی درباره دستگیری اعضای یک باند سرقت و اوراق خودرو نیز گفت: چند روز پیش ماموران کلانتری 29 مشکین‌آباد کرج با ظنین شدن به یک خودروی پراید یشمی، از سامانه پلیس استعلام کرده و متوجه شدند این خودرو روزهای پایانی فروردین امسال در کرج سرقت شده است. ماموران با هماهنگی قضایی خودرو را توقیف و راننده آن را که مردی به نام مجید بود، دستگیر کردند.

خیرخواهان یادآور شد: با تحقیق از این متهم معلوم شد او با همدستی برادرش و نیز یکی از دوستانش، خودروهای بدون تجهیزات ایمنی را در تهران و کرج دزدیده و با انتقال به یکی از محله‌های جنوبی کرج اوراق کرده و قطعات خودروها را می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، مخفیگاه دو همدستش نیز در گوهردشت شناسایی و هر دو دستگیر شدند. از مخفیگاه آنها یک خودروی مسروقه و بخشی از قطعات خودروهای اوراقی کشف و ضبط شد.

متهمان به همدستی با یکدیگر برای سرقت خودروها در کرج و تهران و فروش قطعات اوراقی خودروها اعتراف کردند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
نیروی انتظامی ،تشكر ،تشكر
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
از پرسنل كلانتری 42 شهرك ناز بدلیل جدیت در كار تشكر و قدردانی میكنیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها