در شرایطی که قرار است، امروز مراسم افتتاحیه اعزام‌های جدید راهیان نور برای سال 93ـ92 به شمال غرب و غرب کشور برگزار شود، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشوراز افزایش 25 درصدی زائران نوروزی از مناطق جنگی در ایام عید خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۲۶۱
بازدید 4.5 میلیونی از مناطق عملیاتی

سردار یعقوب سلیمانی در گفت و گو با جام‌جم با اشاره به جمع بندی آمارهای سال گذشته گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده سامانه ثبت تعداد بازدیدکنندگان از مناطق جنگی، از ابتدای اردیبهشت ماه 91 تا پایان فروردین امسال بیش از چهار میلیون و 600 هزار نفر از مناطق بازدید کرده‌اند، همچنین در ایام عید از پنجم اسفند 91 تا پانزدهم فروردین 92 حدود 985 هزار نفر به صورت ساماندهی شده به مناطق جنگی کشور سفر کردند.

وی با اشاره به افزایش حضور خودروهای شخصی در روزهای پیک بازدید ایام نوروز گفت: افزایش بازدید زائران در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چند دلیل داشت که می‌توان به تقارن ایام فاطمیه با نوروز و تشویق خانواده‌ها به بازدید از مناطق عملیاتی اشاره کرد.

سلیمانی گفت: به گفته بسیاری از خانواده‌ها در این مناطق، اغلب آنها به تشویق فرزندان دانش آموزشان که در تورهای راهیان نور در اسفند ماه حضور داشتند، علاقه‌مند بازدید از این مناطق شده‌اند.

به گفته وی، با وجود تبلیغات رسانه‌ای کاذب درباره سفرهای راهیان نور، امسال این سفرها بسیار چشمگیر بود، و حضور پررنگ مردم در این مناطق باعث شد تعداد بازدیدکنندگان از این مناطق با رشد خوبی روبه‌رو باشد و این نشان می‌دهد که مردم خیلی جلوتر از مسئولان در صحنه هستند.

وی همچنین از افزایش آمار بازدیدکنندگان در راهیان نور دریایی خبر داد و گفت: در راهیان نور دریا 140 هزار و 694 بازدیدکننده داشتیم که از مناطق خلیج‌فارس تا دهنه اروند بازدید کرده‌اند. آمار بازدیدکنندگان از این مناطق 35 درصد افزایش داشته است و دانشجویان و استادان بیشترین اقشار بازدیدکننده از این مناطق بودند.

به گفته وی، همچنین 1200 زائر خارجی به صورت هماهنگ شده از کشورهای مختلف از جمله پاکستان، لبنان، افغانستان، میانمار، تانزانیا، چین، مالزی، عربستان، ازبکستان، تایلند، هند، فرانسه، بوسنی وهرزگوین، نیجریه، تونس و قطر از مناطق جنگی بازدید داشته‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور افزود: سال گذشته در میان خارجی‌ها از کانادا و آمریکا هم بازدیدکننده خاخام داشتیم و یک استاد زن مسلمان نیز از فرانسه از این مناطق بازدید داشتند که با دیدن شواهد جنگ اعتراف کردند چقدر به مردم ایران ظلم شده است.

سلیمانی درباره برنامه فرهنگی راهیان نور گفت: کنگره بین‌المللی ره‌آورد سرزمین نور با عنوان «جایزه باروت خیس» با حضور نمایندگان چند کشور در شلمچه، از جمله برنامه‌هایی بود که در ایام عید برگزار شد.

در این کنگره که روزهای هشتم تا دهم فروردین 92 برگزار شد، نمایندگان کشورهایی چون هند، مالزی، کانادا، پاکستان، عربستان، ترکیه، عراق، چین، سریلانکا، تاجیکستان، میانمار، مراکش، ماداگاسکار، تانزانیا، سومالی، قزاقستان، گرجستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، کنیا، تایلند، اندولزی، کامبوج، نیجریه، کنگو، الجزایر و سودان حضور داشتند.

دهمین کنگره رهاورد سرزمین نور همزمان با ایام فاطمیه با حضور مهمانان داخلی و خارجی، فرماندهان کشوری و لشکری، مسئولان استانی و محلی همچنین زائران و کاروان‌های راهیان نور برگزارشد و به آثار برگزید ه جوایزی اهدا شد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته بسته‌های فرهنگی تقدیم زائران می‌شد، گفت: امسال نمایشگاه‌های بزرگی را در 14 نقطه برپا کردیم که از تمام محصولات تولید شده موسسات فرهنگی کشور در این نمایشگاه عرضه کردیم و بن‌هایی را در اختیار زائران گذاشتیم تا بتوانند با توجه به ذائقه و سلیقه خود از این محصولات بهره ببرند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: مردم برای بازدید از مناطق جنگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت و رده‌های مقاومت بسیج در بخش محلات، بسیج دانش آموزی و دانشگاه‌ها موسسات دیگر اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها