معاون طب سنتی وزارت بهداشت، از گنجاندن بسته آموزشی طب سنتی در برنامه‌های آموزشی برنامه پزشک خانواده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۱۱۸
ورود طب سنتی به برنامه پزشک خانواده

به گزارش مهر، محمود خدادوست افزود: با توجه به فرصت کوتاهی که در این دولت داریم و با توجه به حمایت همه‌جانبه دولت و وزیر بهداشت، باید از همین فرصت اندک برای ورود خدمات طب سنتی در نظام سلامت حداکثر استفاده را بکنیم.

وی عنوان کرد: گنجاندن بسته آموزشی طب سنتی در برنامه‌های آموزشی پزشک خانواده باعث خواهد شد پزشکان خانواده با تدابیر و توصیه‌های طب سنتی حداقل در سطح اول آشنا شوند و آن را تاحدی اعمال کنند.

معاون وزیر بهداشت در تشریح دیگر برنامه‌های معاونت طب سنتی گفت: درصدد هستیم با توجه به علاقه پزشکان عمومی به استفاده از ظرفیت طب سنتی، بسته‌های آموزشی طب سنتی را فراگیر کنیم و با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از پزشکان عمومی ثبت‌نام کنیم و از دستیارهای طب سنتی و داروسازی بخواهیم که به آنها آموزش دهند.

خدادوست دیگر اقدامات اجرایی این معاونت را در مراحل بعدی، آشناسازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با طب سنتی و تشریح اهمیت ترویج طب سنتی در نظام سلامت برای آنها عنوان کرد.

وی همچنین از برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای تعدادی کارشناس با عنوان کارشناس مسئول خدمات طب سنتی خبر داد و تاکید کرد: در مراکز بهداشت همه استان‌ها و شهرها به این کارشناسان آموزش‌های کوتاه‌مدت دو روزه داده می‌شود و بیشتر تأکید ما در این برنامه‌ها حفظ سلامتی خواهد بود، چرا که اصولاً پیام طب سنتی پیشگیری از بیماری است.

خدادوست نقش بهورزان را نیز در ارائه خدمات طب سنتی بسیار مهم ارزیابی و به ارائه یک بسته آموزشی سبک و کوتاه‌مدت به آنها اشاره کرد که در آن اصول ششگانه حفظ سلامت و اصلاح سبک زندگی به آنها آموزش داده خواهد شد.

 وی به لزوم تصویب یک ساختار تشکیلاتی محدود اما چابک در وزارتخانه برای این معاونت اشاره و اظهار امیدواری کرد: اقدامات انجام شده در حوزه طب سنتی، نهادینه شده است و امیدواریم در دولت‌های بعد نیز ادامه پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها