هادی خوانساری نامش با غزل و جریان‌های مدرن و پیشرو گره خورده است، او همچنین فعالیت‌های بین‌المللی فراوانی هم دارد که از آن جمله می‌توان شرکت در جشنواره‌ جهانی انجمن‌های صلح و دوستی دمشق، جشنواره‌ جهانی جوانان و آزادی ونزوئلا، جشنواره جهانی شاعران هاوانا و... اشاره کرد.
کد خبر: ۵۵۵۸۸۱
تلاش برای برگزاری جایزه جهانی شعر صلح

خوانساری همچنین نمایندگی آسیا در هیات‌ موسس کمیسیون جهانی شاعران صلح و ریاست انجمن دوستی ایران و کوبا را بر عهده دارد.

او چند روز پیش میزبان خانم کنیا سرانو رئیس سازمان بین‌المللی دوستی و صلح ایکاپ بود که برای امضای یک تفاهم‌نامه به ایران آمده بود.

شما بتازگی میزبان خانم کنیا سرانو رئیس سازمان بین‌المللی دوستی و صلح ایکاپ بودید، او با چه هدفی به ایران سفر کردند و چه دستاوردهایی این سفر به همراه داشت؟

به عنوان یک فعال صلح و البته شاعر، از ایشان دعوت کردیم تا از ایران بازدید کنند و ایشان چند روزی را مهمان ما بودند و در این دیدار در حوزه صلح، سیاست و ادبیات و هنر حوزه‌هایی که به هرشکل در مسیری به همگرایی می‌رسند، بحث‌هایی انجام شد و در نهایت توافق‌نامه‌ای با ایشان
به امضا رسید تا ما را در برگزاری جایزه جهانی شعر صلح در ایران کمک کنند.

این مراسم چه زمانی قرار است در ایران برگزار شود؟

مقدمات این کار باید فراهم شود و ما در این زمینه در حال رایزنی هستیم با مجامع بین‌المللی مانند یونسکو و دیگر تشکل‌های فعالی که در حوزه شعر کار می‌کنند.

با کشورهای مختلف و انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در حال رایزنی هستیم و با همین هدف خانم سرانو را به ایران دعوت کردیم تا ما را در برگزاری جایزه جهانی شعر صلح یاری کند، ایشان با برخی از مقامات کشورمان هم دیدار مشترک داشتند و در نهایت توافق‌نامه‌ای با ایشان امضا شد تا در برقرای ارتباط با مجامع مرتبط در این زمینه و تشکل‌هایی که فعال هستند ما را کمک کنند.

نظر خانم سرانو درباره ایران چه بود؟

به‌هر حال یک جوسازی آن طرف هست که فکر می‌کنند ایران یک کشور عقب‌مانده است و مردمانش شترسوارند، اما وقتی به ایران می‌آیند به اشتباهشان پی می‌برند؛ به هر حال وقتی ایشان به ایران آمدند آن‌ هم در زمانی که تهران در اوج زیبایی خود به سر می‌برد خیلی از ساختار مدرن شهری و زیبای شهر تهران تعجب کرده بودند، البته ایشان شش سال پیش هم به ایران آمده بودند و از این‌که می‌دیدند در این مدت تهران به‌روزتر شده است، متعجب شده بودند.

شما مدیریت یک نشر را هم برعهده دارید، آیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هم به عنوان یک ناشر حضور خواهید داشت؟

ما یک مرکز نشر شعر داریم که دو انتشارات زیرمجموعه آن است به نام‌های انتشارات مهدیار جوان و انتشارات فرائین. ما علاوه بر یک غرفه کتاب در نمایشگاه، چون جزو انجمن دوستی ایران و کوبا هستیم، یک غرفه هم به این نام در نمایشگاه بین‌المللی کتاب داریم.

کتاب‌هایی که برای اولین‌بار در نمایشگاه به نمایش خواهید گذاشت چه عنوان‌هایی است؟

اگر از انتشارات بگویم که تعداد زیادی است، از جمله کتاب‌های شعری که عرضه خواهد شد می‌توان به کرانه‌های کوبا مجموعه‌ای از حنیف خورشیدی،‌کتابی با عنوان کاغذ‌های تصادفی از جواد نوری، آزادی تا ابد از مریم حیدری. از حنا مشایخ نیز مجموعه غزلی با عنوان زنی که من نیستم، اشاره کرد.

از خودتان کتابی برای عرضه دارید؟

از من یک کتاب در انتشارات تازه‌تاسیس نصیرا به نمایشگاه می‌رسد با عنوان مخفیانه عاشقت شدم؛ البته قرار بود قبلا انتشارات افرا آن را انجام دهد که ما آن را پس گرفتیم و به نشر نصیرا تحویل دادیم.

سیما رادمنش - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها