خوانش غزلی رضوی از قیصر شعر ایران

نام تو رخصت رویش است و طراوت

به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود

آیین نکوداشت پنجاه و چهارمین زادروز قیصر امین پور

همزمان با هفته اول اردیبهشت ماه و در کنار بیش از 130 عنوان برنامه فرهنگی هنری در پایتخت، ویژه برنامه «برای تو ای روز اردیبهشتی» به مناسبت پنجاه و چهارمین سال تولد دکتر قیصر امین پور در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۵۵۵۵
آیین نکوداشت پنجاه و چهارمین زادروز قیصر امین پور

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «برای تو ای روز اردیبهشتی» روز دوم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از هنرمندان، شاگردان و خانواده قیصر امین پور برگزار می شود و خوانش اشعار این شاعر انقلاب، بیان خاطراتی از وی و مرور آنچه که شاعران و علاقمندان قیصر درباره او سروده اند، بخش هایی از این ویژه برنامه است.

همچنین در این مراسم، مستند «همزاد عاشقان جهان» به کارگردانی تورج کلانتری که به روایت گوشه هایی از زندگی و شخصیت قیصر امین پور می پردازد، نمایش داده می شود و نگارخانه مهر تصاویری از این شاعر را تا 9 اردیبهشت به نمایش خواهد گذاشت. آیین نکوداشت «برای تو ای روز اردیبهشتی» با همکاری موسسه شهرستان ادب، ساعت 16در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

در کنار این ویژه برنامه نشست چارسوی شعر با حضور گروس عبدالملکیان، پنجم اردیبهشت در فرهنگسرای ملل، نشست انجمن ترانه فردوس با حضور عبدالجبار کاکایی و دکتر بهروز یاسمی، دوم اردیبهشت و جلسات شعرخوانی و شرح سبک های ادبی با حضور سعید بیابانکی، سوم اردیبهشت در فرهنگسرای فردوس و نشست من و اسطوره سرزمینم با موضوع روایت داستان هایی از اسطوره های ملی ایرانی، دوم اردیبهشت در خانه فرهنگ ابوذر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، پنجم وششم اردیبهشت در فرهنگسرای ملل، نمایشگاه عکس طبیعت تا پایان هفته در نگارخانه فرهنگسرای اشراق، نمایشگاه نقاشی روی پارچه تا پایان هفته در خانه فرهنگ ولیعصر(عج)، نمایشگاه عکس «جلوه های زندگی اقوام ایرانی» تا پایان هفته در فرهنگسرای بهاران و نمایشگاه تایپوگرافی ضرب المثل های ایرانی تا پایان هفته در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری است.

نمایش فیلم سینمایی رسوایی تا پایان هفته در فرهنگسرای اشراق و نمایش «تهران 1500» تا پایان هفته در فرهنگسرای گلستان، خانه فرهنگ پامچال و سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن از جمله برنامه های سینمایی هفته اول اردیبهشت ماه است و همچنین نمایش های «مزرعه ننه جون» تا پایان هفته در سالن آمفی تئاتر نور و نمایش قصه تاج عروس خاله و خروس تا پایان هفته در سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن اجرا می شود.  

جشنواره غذاهای محلی اقوام مختلف ایران، پنجم اردیبهشت در بوستان خیام و کارگاه آموزش قالیبافی، گلیم و گبه، پنجم اردیبهشت در فرهنگسرای تهران از دیگر برنامه های هفته جاری است که از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت اجرا می شود.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها